تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور استاندار خواستار شد:
افزایش حضور زنان در امور اجتماعی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر حضور فعال‌تر بانوان نخبه خوزستانی در فعالیت‌های اجتماعی گفت: نخبه بودن بانوان می‌طلبد که حضور این قشر از جامعه در امور اجتماعی بیشتر باشد.

الهه موالی‌زاده در اولین نشست مجمع بانوان پزشک اهواز که توسط حوزه امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این دانشگاه برگزار شد‏ اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده استان خوزستان این است حضور نهادهای اجتماعی کم‌رنگ شده ونهادهای فعال استان عمدتا یا سیاسی و یا خیریه است که عموما به مسایل مالی و معیشتی جامعه فکر می کنند.

وی خطاب به بانوان پزشک بیان کرد: بانوان پزشک با استفاده از تخصص خود می‌توانند در امور خیریه نقش‌های بسیار مهمی داشته باشند.

مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان گفت: شهروندان باید نسبت به آنچه که پیرامون آنها اتفاق می‌افتد حساس بوده و احساس کنند هرچه در جامعه اتفاق می‌افتد در زندگی تمام افراد آن جامعه تاثیرگذار است.

مدیرکل امور بانون و خانواده استانداری خوزستان در ادامه به مساله خیرین سلامت اشاره کرد و از بانوان پزشک خواست با راه‌اندازی مجمع بانوان پزشک اهواز باب خیری در توسعه روحی، روانی و اجتماعی جامعه داشته باشند.

در این نشست همچنین اسماعیل ایدنی‏،رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: تشکیل مجمع بانوان پزشک اهواز فرصت مناسبی برای رسیدن به بخشی از وظایف ذاتی و فعالیت‌های اجتماعی و ورود به عرصه مسئولیت‌های اجتماعی است.

گفت: در بسیاری از کشورهای جهان سازمان های مردم نهاد مستقل از دولت و حاکمیت ها تشکیل می شوند و نقش بسیار مهمی در پیگیری مطالبات اجتماعی و پر کردن خلاء هایی که حاکمیت ها قادر به ورود به این خلاء ها نیست دارند .

وی بیان کرد: گام نخست تشکیل این مجمع برداشته شده است و امیدواریم شاهد این باشیم که بستر و فضایی ایجاد شود تا قشر عظیم بانوان در حوزه‌های مختلف سلامت، محیط زیست، فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی نقش قابل‌توجهی داشته باشند.

ایدنی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: این طرح هم اکنون بیشتر به درمان می‌پردازد که رضایت‌مندی بسیار مناسبی در سطح وسیعی از جامعه ایجاد کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: عدالت در سلامت یعنی برخورداری تمام افراد جامعه از خدمات سلامت به صورت یکنواخت و یکپارچه که با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حد زیادی این امر محقق شده است. همچنین اتفاق بسیار خوب دیگری که در این طرح افتاده این است که میزان پرداخت‌ها از جیب مردم به حداقل رسیده و هر شخصی که در بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت بستری شود تنها 10 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از فعالیتها در حوزه سلامت نیاز به منابع مالی بیشتری دارد، گفت: در مقایسه با استان‌های دیگر استان خوزستان در زمینه خیرین سلامت کمتر فعالیت داشته که انتظار می‌رود با اشاعه فرهنگ خیریه در استان و آگاه کردن مردم به مسئولیت‌های اجتماعی خود گام موثری در این زمینه برداشته شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار