تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت احوال خبر داد:
صدور 15 هزار کارت ملی هوشمند در خوزستان
مدیرکل ثبت احوال خوزستان از صدور 15 هزار کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

بهنام مریدی با اعلام این خبر اظهار کرد: صدور کارت ملی هوشمند سال گذشته در استان آغاز و در سه نقطه شهرستان اهواز کار عملیاتی شد. از دو ماه پیش نیز در همه شهرها و روستاهای خوزستان صدور کارت ملی هوشمند در حال انجام است.

وی ادامه داد: همه افرادی که سن آنها بالای 15 سال است باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند که این افراد تقریبا 2.5 میلیون نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: فراخوان صدور کارت ملی هوشمند منتشر نشده و در این فاز عملیاتی، برای افرادی که برای نخستین‌بار درخواست صدور کارت ملی دارند و یا افرادی که تغییراتی مانند تغییر نام داشته‌اند کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

مریدی تصریح کرد: کارت ملی هوشمند جایگزین کارت‌های عابر بانک، کارت سوخت، گواهینامه و دفترچه خدمات درمانی می‌شود و کدملی هر فرد، شماره حساب او خواهد بود؛ علیرغم همه قابلیت‌های این کارت، هنوز این امر فراگیر نشده و اکنون از کارت ملی هوشمند مانند یک کارت ملی معمولی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تاکید دولت بر این است که همه دستگاه‌ها همسو با ثبت احوال تجهیزات لازم را مطابق با قابلیت‌های کارت ملی هوشمند فراهم کنند. در شرایطی که تعداد کارت‌های صادر شده به رقم بالایی برسد و همچنین زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آن به طور کامل فراهم شود، می‌توان به صورت فراگیر صدور کارت ملی هوشمند را در استان انجام داد. بنابراین فعلاً به جز افرادی که برای نخستین‌بار کارت ملی دریافت می‌کنند و یا افرادی که به دلیلی تغییراتی در کارت ملی آنها صورت گرفته، شخصی تقاضای صدور کارت ملی هوشمند نکند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار