تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۷۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد ؛
پیگیری 7 شاخص افت تحصیلی در خوزستان
استاندار خوزستان از تعیین مشاوران غیردولتی برای آسیب‌شناسی دلایل افت تحصیلی در استان خبر داد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به نزدیکی به آخرین جمعه ماه رمضان و راهپیمایی روز قدس، از وضع کنونی مردم غزه، محاصره دارویی و غذایی آن‌ها اظهار تاسف کرد و برای حمایت از مردم غزه دعوت به حضور هر چه بیشتر مردم خوزستان در راهپیمایی قدس کرد.

وی افزود: عملکرد آموزش و پرورش در استان‌های مرزی نشانگر ضعف نهاد و دستگاه‌های مربوطه در خوزستان است.

استاندار خوزستان در ادامه از اختصاص مشاورانی جهت بهبود افت تحصیلی در مناطق مرزی و دو زبانه در اسرع وقت و پیش از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این افراد تحت نظر هیچ ارگان دولتی نبوده و برای ارائه راهکارهای مناسب به آموزش و پرورش و استانداری برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و بالا بردن رتبه استان در آمارهای کشور به کار گرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: وجود 4 هزار و 367 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، آماری بسیار نگران کننده است و باید مدیریت نیروهای انسانی این نرخ‌ها را به پایین‌ترین سطح رساند. همچنین افزایش نیروی متخصص در رشته‌های فنی و ریاضی با توجه به صنعتی بودن استان در حال حاضر ضرورت دارد.

مقتدایی تاکید کرد: با الگو قرار دادن سایر استان‌های مرزی موفق در امر تعلیم، می‌توان راه مسئولان را هموار‌تر کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در طول دهه‌های گذشته استان خوزستان رتبه یک کشوری را در بخش سوادآموزی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که هنوز مشکل بی‌سوادی در استان ریشه‌کن نشده و حدود 650 هزار بی‌سواد در سطح استان وجود دارد که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

** پیگیری 7 شاخص افت تحصیلی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پیگیری هفت شاخص افت تحصیلی در این استان خبر داد.

محمد تقی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان از مشکلات پیش روی این نهاد در امر آموزش خبر داد و اظهار کرد: وجود گویش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت در استان و کمبود امکانات فرهنگی و رفاهی باعث بالا رفتن نرخ ترک تحصیل میان دانش‌آموران مناطق مرزی است.

وی افزود: بخشی از این عدم توسعه فرهنگی دارای ریشه‌های تاریخی، به ساختار منطقه‌ای و قومی و نیز هجمه‌های بیگانگان در طول این سنوات بر می‌گردد. برای رفع این کمبود‌ها هفت شاخص در نظر گرفته شده است که برخی از آن‌ها در مراحل مقدماتی هستند و برخی دیگر در دستور کار آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های راهبردی پایین بردن سن تحصیل در این منطقه است و توجه به امر پیش دبستانی می‌تواند کمک شایانی به این طرح کند. توجه خاص به دانش‌آموزان دختر در تمام مقاطع با نگاه به محرومیت‌های فرهنگی اجتماعی در حضور آن‌ها به ویژه در شهرهای مرزی موثر است.

وی از دیگر شاخص‌های طرح کاهش نرخ افت تحصیلی و علمی استان را توجه به تقویت دینی و ملی دانش‌آموزان، توسعه هنرستان‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای، ایجاد مشاغل فنی، تقویت زبان و ادبیات فارسی، حفظ ارزش‌های قومی و زبانی منطقه در چارچوب قوانین نظام دانست.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی مدیران و معلمان برای اعزام به مناطق مرزی، قدردانی از معلمان نمونه که در کنار امر آموزش به مهارت آن‌ها تلاش کرده‌اند در این طرح اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان از سهم پایین بودن رتبه علمی استان به میزان 20 درصد خبر داد.

در این جلسه همچنین آمارهایی از تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و تکرار پایه ارائه شد که در سال تحصیلی گذشته حدود 10 هزار دانش‌آموز تکرار پایه و 4 هزار و 367 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل ثبت شده است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
0
دلایل واضح اند.از خود معلم ها بپرسید!
:
:
:
آخرین اخبار