تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۷۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان تا كی بايد چشم به راه مسافران نوروزی باشد؟

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: توسعه کارهای فرهنگی و گردشگری آبادان به تکمیل پروژه‌های منطقه آزاد اروند وابسته است.

احمد امیری اظهار کرد: زماني كه طرح منطقه آزاد اروند در آبادان ایجاد شد انتظار داشتیم که گردشگری نه تنها در آبادان بلکه برای کل استان توسعه پیدا کند.

وی تصريح كرد: اما متأسفانه روندی که الان در کارهای منطقه آزاد اروند ایجاد شده انگار بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

اميري بیان کرد: قرار بود با توسعه منطقه آزاد اروند و با راه‌اندازی سریع آن یک موتور محرک اقتصادی جدیدی را در استان شاهد باشیم اما در حال حاضر سرعت راه‌اندازی این منطقه خیلی کم است. مثلاً قرار بود دیواري دور آبادان احداث كنند كه من نمی‌دانم احداث آن قرار است چه زماني به سرانجام برسد؟

دبير كانون جهانگردي آبادان بيان كرد: مسؤولان منطقه آزاد باید کار تکمیل پروژه دیوار و راه‌اندازی آن را هر چه سریع‌تر طی کنند تا تکلیف شهر مشخص شود. الان تکلیف شهر روشن نیست و معلوم نيست که چه زمانی قرار است شاهد منطقه آزاد شدن آبادان باشیم. ما قانونا منطقه آزاد هستیم اما کی اين منطقه به بهره‌برداری کامل مي‌رسد نامشخص است.

اميري اضافه کرد: اگر منطقه آزاد اروند به شکل کامل بهره‌برداری شود ما یک رشد اقتصادی را در جنوب غرب کشور شاهد خواهیم بود.

وی، با بيان اين كه اگر منطقه آزاد راه‌اندازی شود سالیانه تعداد بالایی توریست وارد استان می‌شود، عنوان كرد: ما تا کی باید منتظر باشیم که مسافران نوروزی بیایند؟ اگر منطقه آزاد از لحاظ اقتصادی فعال باشد گردشگر وارد شهر می‌شود و یک گردش اقتصادی به همراه شغل‌های جدید به وجود مي‌آيد.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار