تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۷۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غزه برای هفدهمین روز زیر آتش

غزه برای هفدهمین روز پیاپی همچنان هدف حملات جنگنده‌ها و موشک‌باران‌های رژیم صهیونیستی است، ارتش این رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که سه‌شنبه شب بیش از 100 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است. با شهادت ده‌ها تن در روز سه‌شنبه تعداد آمار شهدای جنگ به 649 تن افزایش یافت که 163 تن آنها کودک، 67 تن زن و 35 تن سالخورده هستند، در حالی که تعداد زخمی‌های این حملات 4120 تن گزارش شده است. دو سرباز اسرائیلی نیز در درگیری با نیروهای مقاومت به هلاکت رسیدند.

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) نیز خانه نزار عوض الله، از اعضای دفتر سیاسی حماس در منطقه النصر در شمال غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.حملات توپخانه‌ای این رژیم نیز به مناطق شرقی ادامه دارد و مناطق مسکونی بصورت بی هدف آماج این حملات شدید قرار گرفته‌اند.

خبرنگار الجزیره در غزه نیز گزارش داد که شهادت 12 تن در ساعات اولیه صبح امروز(چهارشنبه) ثبت شده است.

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که سه شنبه شب در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در غزه و رفح سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

روز سه شنبه در حملات رژیم صهیونیستی به مجتمع‌های مسکونی، مساجد، مدارس سازمان ملل و نهادهای دولتی بیش از 70 فلسطینی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

در سه حمله هوایی به دو اردوگاه البریج و المغازی شش تن از جمله دو خواهر در حمله هوایی به بیت هانون واقع در شمال غزه یک زن باردار و یک دختربچه‌ به شهادت رسیدند. در این حملات یک باشگاه ورزشی و خانه زیاد الظاظا، معاون نخست وزیر سابق دولت غزه و همچنین دفتر الجزیره، خانه احمد الجعبری، از رهبران سابق گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس که در سال 2012 ترور شد، هدف قرار گرفتند.F16های رژیم صهیونیستی نیز با موشک خانه رائد ابو مغصیب، از رهبران جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین در منطقه‌ وادی السلقا در نزدیکی دیرالبلح را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله وی و دو تن دیگر به شهادت رسیدند.

در مقابل گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که یک جنگنده F16 اسرائیل را با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است اما جزئیاتی در این خصوص منتشر نشده است.

روستای خزاعه در جنوب نوار غزه نیز از دیگر اهداف حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود که بر اثر آن چندین تن زخمی شدند. در همین حال یک فلسطینی در روستای حوسان در بیت لحم در درگیری‌ها با ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

گردان‌های عزالدین قسام همچنین از هلاکت 53 سرباز اسرائیلی در درگیری‌ها در نوار خبر داده است با این حال ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن تنها 27 سرباز اذعان کرده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که دو سرباز اسرائیلی شب گذشته در درگیری با نیروهای مقاومت در چند منطقه در نوار غزه به هلاکت رسیدند.

روزنامه مذکور اعلام کرد که بیش از 20 سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند که اوضاع چهار تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت و پزشکانی که قربانیان این حملات را معاینه می‌کنند تاکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند. این سلاح‌ها ترکش‌های بسیار بزرگی داشته و جراحت‌های عمیقی دارد که گاه به قطع دست و پای مجروحان منجر می‌شود. برخی منابع خبری از شلیک برخی گازها با بوی بسیار بد و مشمئزکننده خبر داده‌اند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی استفاده از بمب‌های فسفری یا دیگر سلاح‌های ممنوعه را تکذیب کرده است.

از سوی دیگر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد کسانی که به دنبال پناهگاهی در آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی، آنروا، می‌گردند از صد هزار تن فراتر گذاشته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار