تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر آبادان خبر داد ؛
الزام شهرداری آبادان به فعال‌سازی نظام HSE
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان از الزام شهرداری آبادان به فعا‌ل‌سازی نظام اچ اس ای (HSE) و پلیس ساختمان خبر داد.

حمید حنظل عیدانی امروز با اشاره به حادثه آتش سوزی در مجتمع تجاری کادوس چهار اظهار داشت: پس از بروز این حادثه به طور سریع جلسه‌ای با حضور تمامی اعضا در محل شورای اسلامی شهر تشکیل شد که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات جدی در خصوص بهبود وضعیت سازمان آتش نشانی آبادان به لحاظ تجهیزات فنی و نیروی انسانی مورد نیاز گرفته شد.

وی با بیان اینکه منتظر ارائه نظر کار‌شناسان آتش‌نشانی، نظام مهندسی و نیروی انتظامی از دلایل بروز آتش سوزی هستیم افزود: برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت موجود در آینده بسیار الزامی است.

وی با الزامی خواندن موضوع استقرار نظام «اچ اس‌ای» در شهرداری اظهار کرد: متاسفانه برخی از واحدهای داخلی شهرداری همچون آتش نشانی با کمبود شدید تجهیزات و نیروی انسانی مواجه‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل کادر آتش نشانی نیاز به مجوز استخدام داریم تصریح کرد: متاسفانه پیگیری‌های چند ساله شهرداری برای استخدام نیروی مورد نیاز در واحدهای مختلف از جمله آتش‌نشانی به دلیل آنچه که ازدیاد نیرو در شهرداری نامگذاری شده، بی‌نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی به لحاظ برخورداری از تجهیزات اطفای حریق به روز نیست یادآور شد: به طور قطع سازمان آتش نشانی به یک‌سری تجهیزات همچون پله برقی و غیره نیاز مبرم دارد که باید برای تهیه آن‌ها هر چه سریع‌تر اقدام شود، این حادثه سبب شد تا کمبودهای موجود در این سازمان به نحو چشمگیری نمود پیدا کند.

عیدانی تلنگری هم به اداره نظام مهندسی آبادان زد و گفت: اداره نظام مهندسی آبادان باید نظارت مسئولانه‌تری در مورد ساخت و ساز‌ها داشته باشد.

وی با تاکید بر دانسته‌های خود مبنی بر انجام رایزنی‌ها در خصوص ساخت و ساز‌ها افزود: آنان در تلاش برای حل و فصل مسائل به هر شیوه‌ای دارند و این در حالیست که این مسئله با جان آدم‌ها در ارتباط است.

وی اظهار کرد: وضعیت ساخت و ساز در آبادان نباید این گونه باشد، حداقل استاندارد‌ها در مبحث ساخت و ساز‌ها رعایت نمی‌شود.

وی در پاسخ به انجام فعالیت تجاری ر ساختمانی که دارای پایان کار نبوده است، تصریح کرد: از آنجایی که برای این مجتمع پایان کاری صادر نشده است لذا سندی هم ندارد و کسی نمی‌تواند مالکیت بخرد لذا تمامی واحدهای تجاری موجود در این پاساژ به صورت سرقفلی هستند، ساختمان مذکور تجاری بوده و فرد سازنده به طور قطع می‌خواسته از آن سود ببرد.

وی با طرح این سئوال که جایگاه صنوف کجاست، گفت: آیا وقتی برای صدور پروانه کسب استعلام می‌شود مواردی همچون وجود پایان کار و رعایت مسائل ایمنی در محل کسب مورد توجه قرار می‌گیرد؟ چگونه به افراد اجازه کار داده می‌شود در حالی که آن محل فاقد پروانه کسب است؟ اگر هم پروانه کسبی داده نشده چگونه اجازه کار پیدا می‌کنند؟ چه کسی باید پیگیر این مسائل باشد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر افزود: این مسئله تنها متوجه شهرداری نیست، دستگاههای مرتبط دیگر همچون واحدهایی که پروانه ساخت و یا پروانه کسب و کار صادر می‌کنند نیز باید پاسخگوی این مسئله باشند.

عیدانی اظهار کرد: به لحاظ ایمنی در ساخت و سازهای شهری و مطابقت آن‌ها با استانداردهای رایج مشکلات فراوانی در شهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه موضوع رعایت مسائل ایمنی در تمامی مجتمع‌های تجاری ساخته شده در شهر یا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و یا اصلا به آن بی‌توجهی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط گفته شده‌ای که ساختمانهای تجاری شهر بر اساس آن ساخته شده‌اند آیا شهرداری باید تمامی آن‌ها را تعطیل کند؟ به طور طبیعی انجام این کار مشکلات عدیده‌ای را در سطح شهر به وجود می‌آورد.

وی گفت: یک سری از افرادی می‌آیند اعتراض می‌کنند و شهرداری را مقصر می‌دانند اما به طور یقین این چنین نیست شهرداری به تنهایی مسئول تمامی حوادث این چنینی در شهر نیست.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاههای شهری درگیر این مسئله هستند افزود: پلمپ یک محلی که مسائل ایمنی در آن رعایت نشده و تکمیل نیست در حیطه کاری شهرداری نیست، شهرداری فقط می‌تواند پایان کار ندهد، این‌ها از جمله مسائلی است که برخورد با آن‌ها از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی‌آید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار