تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۷۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بيانيه شهردار اهواز به مناسبت روز جهاني قدس

روز قدس روز بيداري مسلمانان و نابودي طاغوتيان است

«بسم الله الرحمن الرحیم»
«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»


«جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند.»

امام خمینی(ره)

سی و پنج سال از صدور فرمان تاریخی امام امت در حمایت از قدس عزیز و مردم مظلوم فلسطین می گذرد. روزی که هیمنه استکباری رژیم اشغالگر صهیونیستی را شکست و بغض فروخفته شصت ساله امت اسلامی را از ظلم و ستم ابرقدرت های استعمارگر بر قبله نخستین مسلمانان و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین فریاد زد.

روز قدس به فرموده امام راحل، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود و باید ملت های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند.

روز قدس، روز بیداری عدالت خواهان و حق طلبان عالم، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و روز فریاد مظلومانه ملّت فلسطین است.

امروز همچنان قدس عزیز تحت محاصره مظهر تروریسم دولتی در عرصه بین الملل و غزۀ بی پناه، دردناک ترین سند رسوایی زورمداران عالم است.

آن ها که با نقاب دروغینِ حمایت از حقوق بشر، مذبوحانه و مزوّرانه سعی در انحراف افکار عمومی و قلب حقایق دارند باید پاسخگوی جنایاتی باشند که رژیم نژادپرست و دور از انسانیت اسرائیل بر مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، در سایه سکوت و حمایت غیر قابل توجیه آن ها روا می دارد.

در این میان، کودکان بی پناه غزه بی گناه ترین قربانیان تجاوز و خوی ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی هستند، آن ها این روزها نه تنها بر خلاف همه موازین انسانی و بشری از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی محرومند بلکه زیر بمباران های دشمن غاصب در حال پرپر شدن هستند و جهان نظاره گر یک نسل کشی بی رحمانه است.

آیا دیگر می توان برای سازمان ملل و سایر ارگان های بین المللی، مشروعیتی قائل بود؟

آیا سکوت تلخ برخی کشورهای اسلامی را نمی توان به همراهی اسفبار و رضایت دردناک آنان بر کشتار ملت مسلمان و مظلوم فلسطین تعبير نمود؟

وعده الهی اما در نصرت مظلومان و هلاکت طاغوتیان، خدشه ناپذیر است. و راستی، دیری نمی پاید که فلسطین گورستان صهیونیست ها خواهد شد، بزودی ملت های مسلمان منطقه، مقاومت مردم فلسطین را تبدیل به وحدت ملت های اسلامی و قیام همه جانبه و مبارزه با این رژیم جعلی خواهند کرد.

آری، روز قدس موعد باور وعده نصرت الهی است.

روز قدس روز آزادسازی بیت المقدس اولین قبله گاه مسلمانان و فلسطین مظلوم است. روز اعلام عمومی «انزجار از اسرائیل». روز قیام مستضعفان عالم علیه رژیم سفاک اسرائیل که در نهایت وقاحت و بی‌شرمی بعد از شکست در جنگ‌های مفتضحانه 33، 22 و۸روزه علیه لبنان و فلسطین، آتش جنگی دیگر را برافروخته و نمی داند موج بیداری اسلامی ملت های مسلمان، دودمانش را بر باد خواهد داد.

روزی که ملت سرافراز ایران هم‌صدا با مسلمانان مظلوم غزه و فلسطین، شعار برقراری عدالت و تکریم حقوق انسانی را سر خواهند داد. ندای حقانیت مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در برابر استکبار جهانی و برخی دولت های دست نشانده منطقه.

روز همبستگی ملت‌های مسلمان برای آزادی قدس شریف و یادگار امام عظیم الشان (ع)، که هر سال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

اما روز قدس امسال با انتفاضه خونین مردم فلسطین در رمضان رنگ گلگون گرفته است. صد‌ها شهید و هزاران زخمی فلسطینی به استقبال روز قدس رفتند تا این بار روز قدس را به روز ریشه‌کنی صهیونیسم جنایتکار و محکومیت جهانی او در افکار آزادیخواهان جهان تبدیل کنند. از این روست که شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال از حساسیتی صدچندان برخوردار بوده و با حضور ولایتمدارانه آحاد ملت به خصوص شهروندان روزه دار و مسلمان اهوازی به فریاد رسای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از مستکبران تدبیل خواهد شد.

در رمضان امسال هم مردم شريف اهواز، ضمن اعلام خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان در راستای وظیفه اسلامی و انقلابی خود درمیان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس در کلانشهر اهواز، حضور مي يابند. اينجانب از همهٔ اقشار و آحاد شهروندان شریف اهوازی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ این روز دعوت به عمل می‌آورم تا با حضور قدرتمند و حماسی  خود در راهپیمائی روز جهانی قدس در کلانشهر اهواز، شرکت نموده و لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بیاندازند و موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان فلسطینی باشند . رجاء واثق دارم حضور حماسی و دشمن شکن مردم مسلمان خوزستان به ویژه شهروندان اهوازی، طومار سازشگران خائن به آرمان های امت اسلامی را درهم خواهد پیچید، پایه های عنکبوتی و لرزان استعمار را می لرزاند و روح مقاومت را در کالبد امت اسلامی می دمد و به زودی گل واژه فتح، نصرت و آزادی سرزمین های اشغالی از چنگال صهیونیسم جنایتکار را در سراسر عالم طنین انداز خواهد نمود.

سید خلف موسوی 

شهردار اهواز

:
:
:
آخرین اخبار