تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۷۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار مرکزی کارون خبر داد ؛
۴ پروژه عمرانی شهرستان کارون افتتاح می‌شود
بخشدار مرکزی کارون از افتتاح چهار پروژه عمرانی در هفتهٔ دولت در این شهرستان خبر داد.

حسن بوعذار امروز اظهار کرد: شهرستان کارون جمعیت 40 هزار نفری و 14 روستا دارد که از این تعداد برای 10 روستای دهیار مشخص شده است و چهار روستای دیگر بزودی دهیاران آن مشخص می‌شود.

وی افزود: 21 پروژه عمرانی درحدود 5 ماه گذشته تعریف شده است که از این تعداد 17 پروژه صد درصد تکمیل شده و چهار پروژه دیگر نیز با 95، 80، 70و 40 درصد پیشرفت مواجه‌اند.

بخشدار کارون با اشاره به اینکه آمادگی افتتاح این پروژه‌ها را در هفته دولت داریم، عنوان کرد: 61 میلیارد ریال برای 21 پروژه شهرستان در نظر گرفته شده است که شامل کفپوش، لایروبی، آسفالت، زمین فوتبال، جوی و جدول، زیرسازی معابر و زیرسازی روستاهای ابودبس، العقدا، جنگیه، عمیره، غزاویه کوچک، قلعه چنعان، کوا‌تر، مظفریه و کوت سیدصالح می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌‌های در حال اجرا گسترده است، گفت: تفاهم نامه‌ای با اداره برق امضا کرده‌ایم که هر 14 روستا را ساماندهی و تجهیز کنند، حدود 23 میلیون تومان نیز برای برق رسانی به یکی از روستا‌ها هزینه کردیم که بزودی انجام خواهد شد.

بوعذار ادامه داد: پایه‌های برق کوت سید صالح آماده شده، پیمانکار آن نیز مشخص است که بعد از ماه مبارک رمضان این پروژه نیز آغاز می‌شود. تعاونی روستا‌ها نقش عمده‌ای دراجرای فعالیت‌های عمرانی کارون دارد.

وی بیان کرد: از اسفندماه گذشته که به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان کارون مشغول فعالیت شدم، سعی کرده‌ام تا نقش تعاونی روستا‌ها را در اجرای طرح‌های عمرانی پررنگ‌تر کنم، و به کمک مردم خود روستا‌ها، به روستا‌ها خدمات هرچه بهتری ارائه شود.

بخشدار مرکزی کارون خاطرنشان کرد: در روستای جنگیه تبدیل تاسیسات قدیمی آب و فاضلاب به تاسیسات جدید توسط اداره آب و فاضلاب روستایی درحال انجام است.

وی ادامه داد: کیفیت آب کارون مناسب نیست به همین دلیل باید تمام لوله‌های روستایی تغییر یابد که انجام این کار، جزو برنامه‌های بخشداری است.

بوعذار با بیان اینکه باید از اداره آب و فاضلاب روستایی کارون تشکر کنم، گفت: تاکنون این اداره و سایر ادارات کارون همکاری خوبی با بخشداری داشته‌اند که جا دارد از آن‌ها تشکر ویژه‌ای کرد.

وی در ادامه بر لزوم تاسیس کلانتری در این منطقه اشاره کرد و گفت: آنچنان مشکل امنیتی وجود ندارد اما به هر حال نیاز به ایجاد کلانتری داریم.

وی با بیان اینکه قلعه چنعان نیاز به یک کلانتری دارد افزود: روستای قلعه چنعان با 18 هزار جمعیت، ایستگاه کلانتری ندارد ولی خوشبختانه با این وجود هیچ مشکل امنیتی تاکنون به وجود نیامده است.

بخشدار مرکزی کارون اظهارکرد: ایجاد کلانتری تصویب شده است و منتظر اجرای آن توسط مسئولان مربوطه هستیم.

وی عنوان کرد: در گذشته کارهای خوبی صورت گرفته و نمی‌توان منکر آن‌ها شد، سعی ما نیز در بخشداری، کار برای آبادی بیشتر کارون است که امید داریم باتلاش و همدلی مسئولان این امر محقق شود.

بخشدار مرکزی کارون ادامه داد: سعی کرده‌ام به صورت مستمر شخصاً از پروژه‌ها بازدید کنم و خواستار دادن آمار به صورت هفتگی از پیشرفت پروژه‌ها شدم. خیرین روستا به میدان آمده‌اند.

وی تصریح کرد: خیران روستا پنچ قطعه زمین برای ساخت خانه بهداشت به اداره بهداشت تحویل داده‌اند که در خور تقدیر و تشکر است، همچنین یک مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز، نیز در یکی از روستا‌ها درحال احداث است.

وی بیان کرد: در گذشته سعی می‌شد مراسم ارتحال امام در یکی از روستاهای برگزار شود ولی دیدگاه من این بود تا در تمام روستا‌ها و مراسمات دینی و مذهبی برگزار شود به این دلیل که اگر کاری توسط خود مردم انجام شود و برای خود آن‌ها باشد، تاثیر بیشتری دارد.

بوعذار افزود: به همین خاطر و برای اولین بار مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب و قیام 15 خرداد در تمام روستا‌ها برگزار شد و به دلیل استقبالی که مردم کردند، قصد داریم سایر مراسمات را به جای تمرکز در یک منطقه در تمام مناطق برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری و کمک‌های امام جمعه، فرماندار و معاون فرماندار بتوانیم انتظارات به حق مردم را برآورده کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار