تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۷۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهل غزه در نوار تنهایی هستند، اما تنها نیستند
همایش "غزه، نوار تنهایی" با حضور جمعی از هنرمندان استان خوزستان در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در این همایش با بیان اینکه فلسفه این گردهمایی اعلام درد و دغدغه است، گفت: شاید از بهترین چیزهایی که از امام (ره) آموختیم این است که "خدایا ما را دردمند زنده بدار و ما را از بی دردان و بی دلتنگی ها قرار مده".

وی با اشاره به اینکه شلوغی و خلوتی، کمی و زیادی همیشه موضوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: مهم این است که در این درد موجود در پیکره امت اسلامی بگوییم که ما هم همدردیم و اهل درد هستیم. این حادثه، موجی است که بر عواطف و احساسات ما حاکم شده است. مظلومیتی که امروز در برابر چشمان جهانیان و بخشی از امت اسلامی در حال اعمال و اجرا است جنگ بمب افکن و کودک، جنگ زره پوش و زنان بی پناه است و ظلم آشکار و روشنی که امروز انجام می شود دارای صحنه هایی است که گاهی انسان قادر به دیدن آنها نیست.

شفیعی گفت: این ظلمی که در حال انجام است، این نسل کشی، کودک کشی و بی پناه کشی، زیر پا گذاشتن همه حرف هایی است که خود آنها مدعی آن هستند. آنها بدون توجه به حرمت انسان ها و اعتقادات و باورها و مطالبی که راجع به حقوق بشر و کرامت انسان ها و حرکت های نمادینی که برای حمایت از حقوق حیوانات راه می اندازند و آنها صحنه پرداز و طراحش هستند و جلوی چشم آنها این ظلم تاسف بار و دردناک در حال انجام است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: در جنایتی که این روزها بر اهل فلسطین و به ویژه اهل غزه انجام می شود مجامع جهانی در حال راستی آزمایی هستند و ارزیابی می شوند. آنها در برابر تاریخ با پرسش های جدی مواجه می شوند که آنچه گفتند با آنچه امروز در غزه در حال انجام است تناقض دارد.

شفیعی گفت: این عظمت و شکوه مقاومت و ایستادگی و دست بالا نبردن یک ملت بدون تردید مدیون امام بزرگوار است. امام (ره) با انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و با اعلام روز قدس تلاش کرد که به ملتی بلکه به مللی و آزادگان جهان نشان بدهد که دلخوش بودن به معاهده ها و تفاهم نامه ها و و قطع نامه ها و مجامع بین المللی ثمری نخواهد داشت.

وی یاد آوری کرد: از سال 1325 شمسی سران گروه های فلسطینی با معاهده ها و از این جلسه و مجمع به آن جلسه و مجمع رفتن ها نتیجه ای نگرفتند و بلکه عقبگرد هم بود و آن روزی که تلاش کردند که سلاح را از ابو عمار بگیرند و زیتون را به دست او بدهند و او را نماد صلح معرفی کنند، امام (ره) به سران گروه های فلسطینی پیغام داد که قرآن را در یک دست و سلاح را در دست دیگر بگیرید و راهی جز این نیست. امام (ره) به آنها فرمود مساله فلسطین یک مساله عقیدتی است و آن را از جنبه های قومی و ناسیونالیستی خارج کنید. امام فرمود فلسطین مسئله امت اسلامی است.

شفیعی با اشاره به اینکه امروز به همان میزان که مظلومیت، تنهایی و غربت اهل غزه دردناک و تلخ است، ایستادگی، مقاومت و سر فرود نیاوردن آنها مایه عزت و سربلندی است، تاکید کرد: اسرائیل در هیچ مجمع تحلیلی و در هیچ جلسه ای این مقاومت و ایستادن را پیش بینی نمی کرد که مردمی با دست خالی به قطعه قطعه شدن تن بدهند، ولی به شکست نه، به پرپر شدن گل هایشان تن بدهند، ولی به تسلیم نه. اسرائیل به خواب هم نمی دید که روزی در مناظره ای یا مخاصمه ای او درخواست آتش بس بدهد و طرف مقابل نپذیرد و باور نمی کرد که روزی بازیگری صحنه از دست او خارج شود.

وی افزود: آنچه امروز در غزه می گذرد مایه تاثر و رنج عمیق همه آزادگان عالم است، ولی در کنار این درد و آه تحسین و مرحبا بر اهل غزه. اهل غزه در نوار تنهایی هستند، اما تنها نیستند. خداوند وعده داده است کسانی که موحد باشند و در راه وحدت استقامت کنند ملائکه بر آنها فرود خواهند آمد. امروز ما در غزه آنچه می بینیم توحید و استقامت و ایستادگی است پس بدون تردید وعده الهی بر نزول ملائک و امداد غیبی تحقق پیدا خواهد کرد و همانطور که امام (ره) فرمود این غده سرطانی جراحی و این ننگ بشری زدوده خواهد شد و مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و مهد تمام ادیان و خواستگاه انبیای الهی به آغوش امت اسلامی برخواهد گشت.

شفیعی با بیان اینکه شاید اساسی ترین کاری که از دست ما برمی آید ارایه یک روز قدس پرشور است، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که امام (ره) انجام داد ارایه یک هویت حقوقی بین المللی برای فلسطین بود. فلسطین امروز یک مساله فراموش شده و پرونده مختومه نیست. فلسطین امروز مساله اول دنیای اسلام است و یکی از صحنه هایی که این مطلب را نشان می دهند حرکت عظیم امت اسلامی در روز جهانی قدس است. خدا را شاکریم که به ملت ما توفیق درد و همدردی با مظلومان را عنایت کرد و انشا الله پیروزی امت اسلامی و رهایی قدس شریف را خواهیم دید.

در این همایش که با پخش کلیپی از جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه شروع شده بود، محمد جوروند، قاسم آهنین جان، علی رضا شکرریز، سهام سجیرات، محدثه الماسی و سیدمحمد مهدی شفیعی 6 تن از شاعرانی بودند که اشعار خود با موضوع غزه را سرودند.

قرائت بیانیه هنرمندان و کارکنان حوزه هنری خوزستان در حمایت از مردم مظلوم غزه توسط محمود نادری، رییس حوزه هنری خوزستان و اجرای نمایشی با روایتی از مظلومیت مردم غزه به کارگردانی ایوب بختیاری پایان بخش همایش "غزه نوار تنهایی" بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار