تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۷۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رنگ مقاومت به خود گرفت
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شهرهای مختلف خوزستان در حالی آغاز شده که از شهرهای مختلف خبر می‌رسد این راهپیمایی پرشکوه‌تر از همیشه در جریان است و مردم با شعارهای استکبارستیزانه خود، وفاداری خود به آرمان امام خمینی (ره) را نشان می دهند.

مردم اهواز راهپیمایی خود را از مسجد آیت الله جزایری در خیابان امام خمینی(ره) آغاز کردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، علیه استکبار جهانی خروشیدند و لبیکی جانانه به آرمانهای معمار کبیر انقلاب و ندای حق طلبی رهبر معظم انقلاب اسلامی دادند.
 
با وجود گرمای شدید این روزهای اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان که روزه گرفتن را بسیار سخت کرده است، مردم شهرهای مختلف خوزستان حضوری حماسی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از خود نشان دادند و حتی نسبت به سال های قبل حضوری بیشتری را رقم زده اند.

هواشناسی خوزستان دمای این روز هوای اهواز را 47 درجه اعلام کرده است که بی شک زیرا آفتاب سوزان مردادماه، دمای هوا به بیش از 60 درصد می رسد ولی مردم اهواز بازهم به خیابان آمدند تا به وظیفه دینی خود در حمایت از مظلوم عمل کرده باشند.

همچنین مردم روزه دار اهواز با سردادن شعارهایی در حمایت از قدس و فلسطین، رنگ مقاومت اسلامی را به خیابانهای این شهر آوردند تا ثابت کنند در سال‌های بعد از انقلاب این مردم همواره پای اعتقادات و ایمان خود به آرمانهای انقلاب و آموزه های امام خمینی(ره) در دفاع از مسلمانان در هر جای دنیا ایستاده‌اند.

از سوی دیگر عشایر عرب و بختیاری با پوشیدن لباس محلی و سردادن شعارهایی به زبان مادری خود، ثابت کرده اند همیشه بزرگترین حامی انقلاب و کشور هستند و تا پای جای برای آرمانی اسلامی خود ایستاده اند. حضور مسئولان استان خوزستان در بین جمعیت مردم نیز از صحنه‌های جالب توجه این راهپیمایی به شمار می‌رود.
 
همچنین روحانیون اهواز نیز در کنار مردم در حال سردادن شعار علیه دشمنان نظام هستند. جوانان نیز مثل همیشه حضوری باشکوه در این راهپیمایی دارند و با حرارات خاصی در حال سردادن شعارهایی در حمایت از کشور و علیه دشمنان این نظام و این کشور هستند.
 
یکی از موارد قابل توجه در راهپیمایی مردم اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان تبدیل گروه تکفیری داعش به یکی از محورهای راهپیمایی در کنار فلسطین و قدس است و مردم با شعارهای خود دخالت آمریکا، کشورهای اروپایی و همرامی ذلیلانه برخی کشورهای عربی و غیرعربی منطقه را در گسترش کشتارهای این گروه تروریسیتی محکوم کرده اند.

از سوی دیگر برخی جوانان اهوازی با سردادن شعارهایی خواستار اعزام آنها به غزه برای جنگ با اسرائیل غاصب شدند. همچنین مردم اهواز تصاویری در خصوص کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی دفاع فلسطین را در دست دارند.

گروه همنوازان لشکر 92 زرهی خوزستان نیز در خیابان امام (ره) انواع موسیقی های حماسی را می نوازند و ایستگاه‌های هلال احمر نیز در مسیر راهپیمایی کمک‌های مردمی برای مردم غزه را جمع آوری می کند که با استقبال مردمی مواجه شده است.

در صحنه ای دیگر برخی از مردم اهواز با در دست داشتن پیکرهای نمادین شهدای غزه به تشییع این شهدا پرداختند زیرا برخی از جنازه‌های مرد بی‌گناه غزهئ به علت ممانعت اشغالگران هنوز زیر آواره ها مانده و تشییع نشده است. مردم در این راهپیمایی عروسک‌های سران استکبار و مسئولان آمریکا و اسرائیل را در دست دارند و تعدادی از این عروسک ها را به آتش کشیدند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار