تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار سفیر ایران در بغداد با رئیس‌جمهور عراق
فواد معصوم رییس جمهوری جدید عراق جمعه شب در دیدار سفیر ایران در بغداد، بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در دوران جدید تاکید کرد و گفت، در راستای توسعه و تعمیق روابط موجود میان ایران و عراق تلاش خواهم کرد.

حسن دانایی فرد سفیر ایران در عراق، شب گذشته به عنوان اولین سفیر خارجی مقیم این کشور، به دیدار فواد معصوم رفت و انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری عراق را تبریک گفت.

وی، همچنین از موفقیت های اخیر در روند سیاسی و پروسه دولت سازی در عراق طبق چارچوب فاصله های زمانی که قانون اساسی تعیین کرده، ابراز خوشحالی کرد.

فواد معصوم نیز در این دیدار به روابط خوب دو کشور در حال حاضر اشاره کرد و گفت: روابط بسیار خوب گذشته بویژه در دوران مبارزات علیه رژیم صدام حسین ، موضوعی است که همواره در ذهن ما خواهد ماند و هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.

رییس جمهوری عراق همچنین از حمایت های ایران از روند سیاسی عراق تشکر کرد.

طرفین در این ملاقات راههای توسعه روابط فی مابین را بررسی و تاکید کردند که توسعه مناسبات، از اولویت های دو طرف کشور است.

فواد معصوم پنجشنبه گذشته ، پس از آنکه به عنوان تنها نامزد ائتلاف کردستانی به پارلمان عراق معرفی شد، توسط آرای بالای نمایندگان برای مدت چهار سال به عنوان رییس جمهوری عراق تعیین شد.

وی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی رییس جمهوری سابق عراق است که روابط خوبی با جریان های سیاسی عراق دارد.

این شخصیت 74 ساله کرد، دکترای فلسفه خود را سال 1975 از دانشگاه الازهر دریافت کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار