تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۷۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در مناطق شهری خوزستان
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان یافته‌های طرح آمارگیری از پروانه‌های ساختمانی صادر شده در مناطق شهری استان را اعلام‌کرد و گفت: اطلاعات پروانه‌هاي ساختماني صادر شده توسط شهرداري‌هاي كشور با هدف تعيين ميزان ساخت و ساز ساختمان، تعداد واحد مسكوني، مساحت زمين و زيربنا در نقاط شهري، مورد استفاده برنامه‌ريزان شهري است.

سیدلطف‌الله هاشمی اظها ركرد: يافته‌های آمارگیری از پروانه‌های ساختمانی صادر شده شهرداری‌ها در سال‌گذشته در مناطق شهری استان نشان می‌دهد ‏تعداد 11 هزار و 271 پروانه برای احداث ساختمان و 3153 پروانه برای افزایش بنا صادر شده است. این میزان نسبت به ارقام مشابه سال 1391 به ترتيب 3.1 درصد و 19.4 درصد كاهش يافته‌اند.

وی افزود: مساحت زيربناي تعیین شده در پروانه‌هاي ساختماني صادر شده 4634 هزار مترمربع بوده که نسبت به رقم مشابه سال قبل 0.8 درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین تعداد 32 هزار و 624 واحد مسكوني در پروانه‌هاي ساختمان پيش‌بيني شده که نسبت به رقم مشابه سال 1.1 درصد کاهش یافته است.

هاشمی تصریح‌کرد: 20.5 درصد از پروانه‌های ساختمانی  صادر شده در مناطق شهری خوزستان برای احداث ساختمان‌های 3 طبقه و بیشتر بوده است. استان از لحاظ این شاخص، در رتبه 30 بین استان‌های کشور قرار داشته است. این میزان در شهرهای مسجدسلیمان، اهواز و بندرامام(ره) به ترتیب 59.3، 44 و 34.8 درصد بوده که بین شهرهای استان خوزستان در رتبه‌های اول تا سوم قرار داشته‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: 7.8 درصد پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های بتون آرمه، 22.3 درصد برای ساختمان‌های اسکلت فلزی و 69.9 درصد برای احداث ساختمان‌های با آجر و آهن صادر شده و استان از نظر این میزان‌ها به ترتیب در رتبه‌های 24، 28 و 2 بین استان‌های کشور قرار داشته است. بیشترین درصد پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های بتون آرمه (37.9) متعلق به شهر آبادان و بیشترین درصد پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسکلت فلزی (81.9) متعلق به مسجدسلیمان بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار