تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد ؛
کشت 3250 پاجوش یارانه‌دار خرما در خرمشهر
سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر از کشت 3 هزار و 250 اصله پاجوش خرما در سطح شهرستان خبر داد.

محمد مطرودی امروز اظهار کرد: از محل اعتبارات یارانه‌دار تعداد 3 هزار و 250 اصله پاجوش خرما در سطح شهرستان خرمشهر کشت گردیده است.

وی افزود: شهرستان خرمشهر در حال حاضر با دارا بودن 3 هزار و 700 هکتار نخلستان، مقام چهارم را در سطح استان دارا بوده و  برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه نخلستان‌های شهرستان در دستور کار دارد که توزیع پاجوش‌های مذکور در همین زمینه است.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم و دولت با رفع مشکلات زیربنایی نظیر تامین آب مطمئن و با کیفیت و احداث شبکه‌های آبیاری شاهد توسعه بیشتر نخیلات این منطقه باشیم.

*بوجاری و ضدعفونی 400 تن از بذور گندم خودمصرفی کشاورزان خرمشهر

وی در ادامه از بوجاری و ضدعفونی 400 تن از بذور گندم خودمصرفی کشاورزان شهرستان خبر داد و عنوان کرد: میزان 400 تن از بذور گندم خودمصرفی کشاورزان خرمشهر با هدف پیشگیری از بیماری‌های بذورات گندم و کاهش آلودگی به به بذر علف‌های هرز، بوجاری و ضدعفونی شد.

مطرودی افزود: این عملیات از محل اعتبارات حفظ نباتات شهرستان در سال 92 انجام و برای کشت در سال جاری آماده شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان تصریح کرد: خسارت ناشی از بیماری‌ها و علف‌های هرز، مزارع گندم در صورت عدم مبارزه بسیار زیاد بوده و برای کاهش بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع ضدعفونی و بوجاری بذر ضروری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار