تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۷۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی اندیمشک خبر داد ؛
طرح‌آگاه‌سازی‌پیشگیری‌ازمعلولیت‌ها دراندیمشک
رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد.

بهمن رشنو امروز اظهار کرد: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی شهرستان، گروه‌های اجتماعی محور و سازمان‌های مردم نهاد در سطح روستاهای بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی این شهرستان اجرا می‌گردد.

وی افزود: در این طرح، آگاه‌سازی‌های لازم در ارتباط با مراقبت از کودک، توصیه‌های پیش از ازدواج و بچه‌دار شدن، توصیه‌های دوران بارداری، تغذیه دوران بارداری و شیردهی، انتخاب همسر و بیماری‌های استخوانی به افراد ارائه می‌گردد.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک اضافه کرد: پیشگیری از نابینایی، ناشنوایی، بیماری‌های عفونی و معلولیت‌های جسمی و ذهنی از دیگر مواردی است که در طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به روستائیان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف کاهش هزینه‌های اقتصادی ناشی از بروز معلولیت‌ها در خانواده، کاهش احتمال بروز معلولیت‌ها در خانواده و افزایش سطح آگاهی و دانش پدران و مادران ساکن در روستاها اجرا می‌گردد.

رشنو با بیان اینکه این آموزش‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی و گروه‌های اجتماعی محور و مردم نهاد در شهرستان انجام می‌شود تصریح کرد: در این برنامه 11 عنوان کتابچه و بسته آموزشی در مورد علل ایجاد کننده معلولیت‌ها و راه‌های پیشگیری از آن به کارشناسان پیشگیری و فرهنگی ارگان‌های هدف از جمله نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد آموزش داده می‌شود تا آنان این آموزش‌ها را به افراد تحت پوشش این طرح آموزش دهند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با اجرای این طرح و بالا رفتن سطح آگاهی و بینش روستائیان شاهد کاهش آمار معلولیت‌ها ناشی از این عوامل در سطح روستاهای شهرستان باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار