تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۷۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
تجهیزات اطفا حریق در پارک‌ کرخه ناکافی است
فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان شوش امکانات اطفا حریق در مناطق جنگلی و پارک ملی کرخه را ناچیز دانست و گفت: تجهیز پارک ملی کرخه زیستگاه گوزن زرد ایرانی به امکانات اطفا حریق ضروری است.

رضا نجاتی روز شنبه افزود : پارک ملی کرخه به عنوان سرمایه ای ملی و زیستگاه گوزن زرد ایرانی در برابر آتش سوزی کاملا آسیب پذیر بوده لذا از مسئولان استانی انتظار می رود نسبت به تجهیز پایگاه امداد و نجات آن به سیستم اطفا حریق مناسب اقدام کنند.

رییس ستاد بحران شهرستان شوش گفت : به دلیل نبود بالگرد و تجهیزات لازم خودرویی و امدادی و کمبود امکانات ، مهار آتش سوزی پارک ملی کرخه در هفته گذشته به کندی انجام شد و این امر منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از درختان جنگلی این منطقه شد.

وی افزود:  هنگام وقوع آتش سوزی در شهرستان شوش و نیز مناطق جنگلی ، خودروهای آتش نشانی باید از کیلومترها دورتر از شهرهای همجوار به منطقه اعزام شود که این مسئله و نیز مشکل راه دسترسی موجب کندی روند اطفا حریق شده و میزان خسارات را افزایش می دهد.

فرماندار شوش اظهار داشت:برای جلوگیری از آتش سوزی مجدد در پارک ملی کرخه کماکان اقدامات ایمنی لازم از جمله گشت زنی در منطقه حفاظت شده کرخه زیستگاه گوزن زرد ایرانی در حال انجام است.

نجاتی با بیان اینکه در فصل گرما و خشکی هوا ، علفزارها ، بوته ها و چوب های خشک جنگل با کوچکترین بی توجهی شعله ور می شود گفت:بی توجهی و بی احتیاطی افراد یکی از عوامل اصلی وقوع آتش سوزی در فصول گرم و خشک سال است.

فرماندار شوش در خصوص علت نهایی وقوع آتش سوزی در پارک ملی کرخه گفت: علت این آتش سوزی در دست بررسی است.

بر اثر آتش سوزی سه شنبه هفته گذشته ، درختان جنگلی و نیز سطح سبز 90 هکتار از پارک ملی کرخه در شمال خوزستان در آتش سوخت.

پارک ملی کرخه (منطقه حفاظت شده کرخه) به مساحت حدود 200 هکتار محل زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله گوزن زرد ایرانی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار