تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۷۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان:
برقراری ایمنی راه‌ها از عهده یک دستگاه خارج است
در سال 2008 تعداد کشته شدگان ناشی از سوانح جاده‌ای در ایران 34 برابر این رقم در کشور انگلیس بوده و جای تاسف دارد که بسیاری از ما این حوادث را به تقدیر ربط می‌دهیم حال آن که در آموزه‌های دینی ما چنین چیزی وجود ندارد. راه‌سازی را مهم می‌دانیم اما موضوع مهم و اساسی، راهداری است. در سال جاری اعتبارات این حوزه 75 میلیارد تومان می‌باشد که معلوم نیست از این مبلغ چه میزان اختصاص یابد / روزانه 900 تریلی نفتی از خوزستان عبور می‌کند، این تریلی‌ها صدمات زیادی به جاده‌ها وارد می‌کنند اما هیچ مزیتی برای استان ندارند

خوزنیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برقراری ایمنی راه‌ها از عهده یک دستگاه خارج است و تمام دستگاه‌ها باید در آن مشارکت کنند.

احمد سیاحی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان

به گزارش خوزنیوز، در کارگاه ایمن‌سازی راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تامین ایمنی راه‌ها وظیفه‌ای ملی است و دستگاه‌های اجرایی از جمله صداوسیما و آموزش‌وپرورش در ارتقای وضعیت ایمنی راه‌ها مسئولیت دارند.

احمد سیاحی گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور کشور، استان خوزستان در سال گذشته از نظر آمار تلفات جاده ای هفتمین استان کشور بوده است.

وی از جمله دلایل لزوم ارتقای ایمنی راه‌های استان را وجود 14هزار کیلومتر راه در خوزستان دانست و افزود: انجام بیش از 20درصد حمل ونقل کشور و 54 درصد از ترانزیت مواد نفتی کشور از طریق راه های استان و هم‌چنین رتبه 2 خوزستان از نظر بیشترین تعداد مسافران نوروزی در سال 93 دانست.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: به طور قطع باید طرح جامع و عملیاتی کاهش تلفات را در خوزستان اجرا نماییم؛ به این منظور باید از اطلاعاتی مثل دستگاه‌های اجرایی مسئول در این طرح و نوع فعالیت اجرایی آنان آگاه باشیم.

سیاحی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه بیان مشکلات نیست زیرا همه از مشکلات و کمبودها خبر داریم، بلکه در صدد آنیم که با همکاری گروه مشاوره برنامه‌ای به منظور کاهش تلفات جاده‌ای ارائه کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار های ارایه شده میزان تصادفات و تلفات جاده استان در سال 92، 13 درصد نسبت به سال 91 کاهش یافته است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: همچنین در چهار ماهه نخست امسال این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد کاهش یافته که امیدواریم این روند کاهشی در سال جاری همچنان ادامه داشته باشد.

سیاحی هم‌چنین در بخش پایانی و در جمع‌بندی مطالب بیان شده در کارگاه عنوان کرد: در سال 2008 تعداد کشته شدگان ناشی از سوانح جاده‌ای در ایران 34 برابر این رقم در کشور انگلیس بوده و جای تاسف دارد که بسیاری از ما این حوادث را به تقدیر ربط می‌دهیم حال آن که در آموزه‌های دینی ما چنین چیزی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: راه‌سازی را مهم می‌دانیم اما موضوع مهم و اساسی، راهداری است. در سال جاری اعتبارات این حوزه 75 میلیارد تومان می‌باشد که معلوم نیست از این مبلغ چه میزان اختصاص یابد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان این که روزانه 900 تریلی نفتی از خوزستان عبور می‌کند گفت: این تریلی‌ها صدمات زیادی به جاده‌ها وارد می‌کنند اما هیچ مزیتی برای استان ندارند.

سیاحی عنوان کرد: 39 درصد از تلفات انسانی تصادفات مربوط به راه‌های روستایی است که علت این آمار نیازمند بررسی بیشتر است و 81 درصد از تلفات بین کیلومتر صفر تا 45 اتفاق می‌افتد که شاید بتوان با تعیین وظایفی چون خط‌کشی راه‌ها، روشنایی آن‌ها و قراردادن گاردریل و نیوجرسی تا مسافتی معین این تلفات را کاهش داد.

وی افزود: تعهداتی که وزارت راه و شهرسازی نسبت به طرح‌ها دارد باید سریع‌تر انجام شود تا برنامه‌ها متوقف نشوند؛ به طورمثال جاده‌ی دوطرفه قرار است به جاده شش بانده تبدیل شود نیمه‌کاره رها می‌شود و همین موضوع افزایش تلفات و اعتراض مردم را در پی دارد.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با شرایط و اطلاعات موجود به دنبال برنامه عملیاتی کوتاه مدت هستیم تا ظرف هفته آینده وظایف نهادهای مختلف را تعیین کنیم و روز به روز شاهد کاهش تلفات در راه‌های خوزستان شویم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
0
همانطور که همه می دانیم متاسفانه کشور ما ازنظر تلفات جاده ای نسبت به جمعیت کشور جزء رده های اول تا سوم هستیم واین فاجعه است .اگر جاده های کشور استاندارد شود ویه کمی هم شهروندان رعایت کنند میتوانیم امیدوارم باشیم وگرنه بااین وضعیت که به کاهش چند درصدی تلفات که دلیل منطقی وفنی هم ندارد وشاید به کاهش تعدادمسافرت ها هم ربط داشته باشد دلخوش نباشیم
:
:
:
آخرین اخبار