تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۷۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید رییس سازمان‌ صنعت ، معدن‌ خوزستان از شهرک‌های صنعتی دشت‌آزادگان
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان به همراه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ، فرماندار دشت آزادگان ، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری فرماندار دشت آزادگان و رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت دشت آزادگان از دو شهرک صنعتی سوسنگرد بازدید کردند.

در این بازدید امیر حسین نظری با حضور در چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی ناحیه جهاد کشاورزی در 10 کیلومتری جاده سوسنگرد – اهواز و شهرک صنعتی احیمر در 5 کیلومتری جاده بستان به بررسی مشکلات و موانع موجود در این واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت.

تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدها، تسهیل در فرایند وثیقه جهت ضمانت های بانکی ، تشکیل جلسات تخصصی در خصوص بررسی دقیق مشکلات ، پیگیری و تعیین تکلیف و استهمال معوقات و بدهی بانکی واحدهای صنعتی از جمله مشکلات واحدهای صنعتی بود که با حمایت رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان مبنی بر کمک جهت حل مشکلات همراه بود.

گفتنی است : بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در بخش تولید لوله و پروفیل و همچنین تولید محصولات لبنی واقع در شهرک صنعتی احیمر بعمل آمد.

پس از این بازدیدها ، در جلسه ای که در محل فرمانداری دشت آزادگان تشکیل شد ، مدیران و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی دشت آزادگان مشکلات و موانع موجود دراین بخش را مطرح و رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان ، ضمن تشریح سیاست ها و اهداف این سازمان در جهت حل مشکلات و معضلات واحدهای صنعتی استان ، آمادگی خود را برای ایجاد هر نوع تعامل و همکاری بمنظور بر طرف کردن مشکلات بر سر راه تولید در منطقه را اعلام کرد .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان تاکید کرد : جهت برون رفت از معضل تعطیلی کارخانجات تولیدی در منطقه دشت آزادگان ، از طریق جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی میسر می باشد .

نظری در این جلسه با اشاره به نقش ممتاز صنعت در اشتغال زایی و توسعه پایدار و ایجاد ثروت در استان ، بر تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی در جهت حل مشکلات فرآروی صنعتگران تاکید کرد.

وی افزود : با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و پیگیری و پشتیبانی جدی دولت ، شاهد رفع موانع تولید وخروج از رکود تورمی با نگاه به درون و ظرفیت های موجود در داخل خواهیم بود.

نظری با تاکید بر لزوم حرکت صنایع استان به سمت تولیدات دانش بنیان و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ، این امر را برای حفظ بازارهای طبیعی و حضور موثر در بازار سایر کشورها ضروری دانست.

وی به منابع موجود نزد بانک های استان اشاره کرد و افزود : از بانک ها اعم از خصوصی و دولتی انتظار می رود تا با پرداخت تسهیلات سرمایه ی در گردش ، صاحبان صنایع را در جهت حفظ پایداری و توسعه ی واحد های تولیدی یاری رسانند. رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان از آمادگی کارگروه های تخصصی بخش صنعت استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و تاکید کرد : اهتمام مدیریت عالی استان به حمایت از صنعت است و برای تحقق این مهم از تمام سازوکارها و ابزار قانونی استفاده خواهد شد .
:
:
:
آخرین اخبار