تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دادگستری اندیمشک:
40 درصد پرونده‌های دادگستری مربوط به شکایت از دستگاه‌های اجرایی است
رئیس دادگستری اندیمشک گفت: بیش از 40 درصد پرونده‌های تشکیل شده در این دادگستری مربوط به شکایت از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی این شهرستان است.

علی غیاثوند امروز اظهار کرد: بیش از 40 درصد ورودی پرونده‌ها به این دادگستری مربوط به شکایت مردم از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی این شهرستان و یا شکایت انان از شهروندان است و همین امر باعث افزایش آمار ورودی پرونده به این دادگستری شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری قریب به 37 هزار و 752 پرونده در این دادگستری تشکیل شده که با توجه به جمعیت شهرستان آمار بالایی است تصریح کرد: این حجم بالای ورودی پرونده زیبنده شهرستانی که با نام شهر یکهزار شهید در کشور شناخته می‌شود و جوانانش افتخارات زیادی را در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری و علمی کسب نموده‌اند نیست.

رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک اضافه کرد: در صورتی که مسئولان اجرایی شهرستان در حیطه و چارچوب وظایف قانونی و شغلی خود با نظارت کامل انجام وظیفه نمایند قطعا شاهد کاهش شکایت از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی شهرستان و به تبع ان کاهش ورودی پرونده به این دادگستری خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 70 پرونده شکایت در این دادگستری از شرکتی است که با نام تولید کرم خاکی میلیون‌ها تومان پول از مردم کلاهبرداری کرده و متواری شده افزود: این شکایت‌ها تا 200 پرونده نیز خواهد رسید و در صورتی که مسئولانی که این موضوع به حیطه شغلی و وظایف آنان ارتباط پیدا می‌کند از‌‌ همان ابتدا با این موضوع به صورت قانونی برخورد می‌کردند الان شاهد ضرر و زیان مالی شهروندان و تشکیل این همه پرونده در این دادگستری نبودیم.

وی در پایان با توصیه به مردم برای استعلام از مراجع ذیصلاح قبل از انجام این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید به حوزه مسئولیت خود اشراف کامل داشته و اگر چنین اقدامات خلاف قانونی در حوزه مسئولیت آنان صورت می‌گیرد به مردم اطلاع رسانی کرده و دستگاه قضایی را از‌‌ همان ابتدا در جریان قرار دهند تا جلوی این قبیل اقدامات گرفته شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار