تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۷۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
مالک مجتمع تجاری کادوس 4 پاسخگو باشد
شهردار آبادان گفت: مالک مجتمع تجاری کادوس 4 باید به خسارت‌دیدگان پاسخگو باشد، زیرا با وجود اخطاریه‌ها هیچ توجهی به تامین موارد ایمنی در مجتمع نشده است.

محمودرضا شیرازی امروز به حادثه اخیر آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس در این شهر اشاره داشت و اظهار کرد: ساعت 6 و 48 دقیقه روز حادثه، اولین تماس با مرکز آتش‌نشانی سازمان گرفته شده و اعلام حریق در کادوس 4 می‌شود.

وی افزود: درست 4 دقیقه بعد اولین دستگاه آتش‌نشانی و 2 دقیقه بعد از آن دومین دستگاه و پس از آن با تشخیص فرمانده آتش‌نشانی شش دستگاه دیگر به محل اعزام شد.

شهردار آبادان اضافه کرد: با توجه به جنس مصالح به‌کار رفته در ساختمان گسترش آتش به آسانی انجام گرفته و موجب انتقال به دیگر بخش های ساختمان نیز شده بود.

وی افزود: از سوی پالایشگاه، پتروشیمی و بندر دستگاه‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و از 4 دقیقه بعد از آتش‌سوزی تا ساعت 10 کار اطفای حریق به طول انجامید.

شیرازی ادامه داد: خانواده‌ای نیز در طبقه پنجم  بودند که با کمک آتش‌نشانی آبادان نجات یافته و از مهلکه جان سالم به در بردند.

وی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه هیچ تلفات جانی به دنبال نداشته است، گفت: ساختمان فاقد هرگونه شرایط ایمنی بوده و در بهمن 92 آتش‌نشانی طی نامه‌ای به شهرداری منطقه یک، این موارد را توضیح داده بود.

شهردار آبادان ادامه داد: مورخ 31 بهمن ماه سال گذشته نیز به مالک مجتمع طی نامه‌ای اخطار کتبی مبنی بر تامین ایمنی ساختمان برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی داده شد و به همین دلیل نیز تاکنون پروانه پایان کار برای کادوس 4 صادر نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری به دلیل عدم رعایت مسائل مذکور مسئولیتی بر عهده نداشته و رسیدگی به مال باختگان و کسبه خسارت دیده با مالک ساختمان است.

شیرازی در پایان عنوان کرد: به سایر مالکان ساختمان‌های مسکونی و تجاری اعلام می‌شود که اخطاریه‌ها را جدی بگیرند و هر چه سریع‌تر نسبت به ایمنی ساختمان و واحدها اقدام کنند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
جناب اقاي شيرازي شما كه اين مطلب را مي فرماييد چگونه اجازه داده ايد اين مجتمع به كار خود ادامه دهد و دستور پلمب ان را دريافت ننموده و ان را پلمب ننموده ايد در صورتيكه كه ما شاهد هستيم كه ماموران شهرداري بعضا مغازه هايي كه مجوز ساخت يا پايان كار ندارند اجازه فعاليت انها را نمي دهند خواهشمند است با اين مطلب خود را مبرا از مسئوليتي كه متوجه شهرداري مي باشد رها ننماييد
:
:
:
آخرین اخبار