تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت در آبادان
قطع مکرر ارتباطی تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در آبادان، مشکلات فراوانی را در دنیای ارتباطات برای شهروندان به وجود آورده است.

این قطعی مکرر گاه به دلیل سرقت سیم های تلفن و گاه به دلیل حوادثی چون آتش سوزی صورت می گیرد و زمان بر بودن ترمیم یا تعویض سیم های مسروقه یا آسیب دیده موجب محرومیت شهروندان از تلفن و اینترنت می شود.

عده ای از شهروندان آبادانی خواستار پیگیری علت این قطعی‌های پی در پی بوده ؛ اظهار کردند: تعمیر خرابی و رفع قطعی تلفن های ثابت متاسفانه در آبادان زمان زیادی به طول می انجامد.

یکی از این شهروندان به حادثه آتش سوزی 20 روز گذشته در منطقه بهار آبادان اشاره و اظهار کرد: این حادثه موجب سوختن سیم های هوایی تلفن و قطع ارتباط بخش عمده ای از تلفن های ثابت منازل این منطقه شد.

لفته خضیرپور افزود: چندین بار علاوه بر اطلاع به سامانه 117 به مرکز مخابرات آبادان مراجعه کرده ام ولی تاکنون هیچ اقدامی برای وصل یا جایگزین کردن سیم تلفن صورت نگرفته است.

وی گفت: کارمند شرکت مخابرات در پاسخ به اعتراض اهالی منطقه بهار از آن ها خواست که سیم تلفن مورد نیاز را خود خریداری و سپس به مخابرات برای اعزام نیرو جهت نصب سیم اطلاع دهند.

این شهروند با اشاره به ناتوانی برخی از شهروندان برای خرید سیم تلفن افزود: تهیه سیم وظیفه مخابرات است ولی از انجام این وظیفه شانه خالی می کند.

یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: سیم تلفن متصل به منزل من یک سال قبل به سرقت رفته و با وجود اطلاع دهی به مخابرات هنوز اقدامی برای وصل آن صورت نگرفته است.

هادی رسول زاده افزود: مخابرات در یک سال گذشته همواره عنوان کرده که امکانات و تجهیزات کافی برای تعویض یا جایگزینی سیم های تلفن از بین رفته و مسروقه ندارد.

احمد خفایی یکی دیگر از شهروندان آبادان نیز در خصوص جابجایی خط تلفن ثابت گفت: مسوولان مخابرات نبود امکانات در مکان جدید را دلیل انجام نشدن این درخواست عنوان می کنند.

رییس اداره مخابرات آبادان در خصوص مشکلات یادشده به خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاران به دلیل خرابی گسترده و سرقت مکرر سیم های تلفن توانایی ترمیم و تعمیر یا تعویض این سیم ها را ندارند ، بنابراین وصل کردن تلفن برخی از شهروندان زمان زیادی می برد.

سلمان سهیم پور اظهار کرد: ماهانه بیش از 10هزار متر سیم تلفن در شهر آبادان به سرقت می رود و این موضوع مشکلات مخابرات را دوچندان کرده است.

وی افزود: اصلاح و بهسازی خرابی تلفن های اداری نسبت به مسکونی در اولویت قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان نیز با اشاره به دستگیری 13 نفر سارق سیم های تلفن از ابتدای امسال تاکنون گفت: این افراد با تشکیل پرونده کیفری به مقامات قضایی معرفی شده اند.

سرهنگ حسین کهیایی همچنین از کشف پنج فقره سرقت سیم های مخابراتی در این مدت خبر داد و افزود: بیشتر سرقت سیم های مخابرات در مناطق کور شهر صورت می گیرند.

مشکل قطعی اینترنت و خطوط تلفن همراه در شهرستان مرزی آبادان از مشکلات عمده ای است که شهروندان خواستار پیگیری این موضوع بوده و مسوولان باید در این زمینه پاسخ گو باشند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: آبادان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالمحمد نعیماوی
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
این مشکل در خرمشهر هم دوچندان است . وبنده هم اصلاً از سه خط تلفن ثابت در منطقه بعلت قطعی مکرر وعدم رسیدگی به شکایات توسط مخابرات خرمشهر صرف نظر نمودم . چون ماهانه باید علاوه بر هزینه های تلفن هزینه ایاب وذهاب به مخابرات ومرخصی و.... متحمل می شویم
:
:
:
آخرین اخبار