تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۷۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این نکات بهداشتی را در سفر به یاد داشته باشید
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: با آغاز سفرهای تابستانی مسافران حتما بهداشت فردی را در سفر رعایت کنند.

همایون امیری اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان، سفرهای تابستانی مجددا آغاز می‌شود و با توجه به این که رعایت بهداشت فردی در سفر در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر است، به این امر تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: شست‌وشوی دست با آب و صابون برای پیشگیر از ابتلا و انتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا بسیار مهم است. همچنین اگر با اتوبوس یا قطار و وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنید حتما از لیوان یک‌بار مصرف استفاده کنید.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: مسافران اگر از میوه و سبزیجات در سفر استفاده می‌کنند چون زمان کمتری برای شست‌وشو دارند، حتما روش بهداشتی شست‌وشو را رعایت کنند و اگر به اسهال مبتلا شدند، از خوددرمانی پرهیز کرده و مایعات فراوان مانند آب آشامیدنی سالم، چای کمرنگ، دوغ و آب‌میوه طبیعی استفاده کنند. همچنین از مصرف آنتی‌بیوتیک خودداری کرده و حتما به پزشک مراجعه شود.

امیری افزود: توصیه می‌شود در کنار مصرف غذا حتما از آب‌لیمو و لیمو ترش استفاده شود و غذاهای پختنی را به صورت گرم مصرف کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار