تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۷۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را از سر گرفت
رژیم صهیونیستی با حمله به شرق رفح و منطقه البریج صبح امروز (یکشنبه) آتش‌بس 24 ساعته را نقض کرد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی (سما)، شاهدان عینی اعلام کردند: تانک‌های اسرائیلی به شکل وحشیانه‌ای اراضی شرق رفح و البریج را مورد هدف خود قرار دادند و تاکنون هشت فلسطینی در این حملات شهید شده‌اند.

پیش‌تر کابینه رژیم صهیونیستی زمان آتش‌بس 12 ساعته دیروز را تا 24 ساعت تمدید کرده بود.

اما جنبش حماس اعلام کرد که هیچ آتش‌بسی تضمین کننده عقب‌نشینی سربازان اسرائیلی از مرزهای نوار غزه و بازگشت شهروندان فلسطینی به خانه‌هایشان نیست.

"زیاد نخاله"، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این گروه هیچ گونه تصمیمی را که به حقوق مردم فلسطین پایبند نباشد، نمی‌پذیرد.

جمیل مزهر، عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی و آزادسازی فلسطین نیز اظهار کرد: اسرائیل زمان آتش‌بس را از چهار ساعت به 24 ساعت تمدید کرد که هدف آن به حاشیه راندن خواسته‌های مقاومت است.

وی تاکید کرد: بدون پذیرفتن خواسته‌های مقاومت و برداشتن کامل محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی هیچ آرامش و آتش‌بسی برقرار نمی‌شود.

مزهر خاطرنشان کرد: اسرائیل سعی دارد تا گروه‌های مقاومت فلسطینی را نابود کند.

وی افزود: ما عادت داریم که همواره شاهد مکر و حیله و نقض هرگونه آتش‌بس و ارتکاب جنایات گسترده را از سوی اسرائیل باشیم.

از سوی دیگر گردان‌های المجاهدین اعلام کردند: ما تا زمان پایان دادن به محاصره و تحقق خواسته‌های ملت خود به جنگ ادامه می‌دهیم.

محمد البریم، سخنگوی کمیته‌های مقاومت در فلسطین گفت: ما هیچ‌گونه طرح یا پیشنهادی را که شامل پایان دادن به محاصره کامل فلسطین و توقف کامل خشونت‌ها نباشد نمی‌پذیریم.

به این ترتیب رژیم صهیونیستی پایان آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد و با نقض آتش بس چند ساعته توسط رژیم صهیونیستی، این رژیم اعلام کرد که عملیات زمینی، هوایی و دریایی خود علیه نوار غزه را از سر گرفته است.

خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که از صبح امروز هشت فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

پیشتر نیز گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تل آویو را با دو موشک ام 75 و اشدود را با پنج موشک از نوع گراد هدف قرار داده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار