تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون صید آبزی‌پروری و شیلات خوزستان خبر داد ؛
ممنوعیت صید ماهی و میگو در سواحل خوزستان
معاون صید آبزی‌پروری و شیلات خوزستان با بیان اینکه صید ماهی‌حلوا سفید از امروز آزاد شد، گفت: صید میگو از هشتم مردادماه به مدت 45 روز در خوریات استان ممنوع است.

محمد حسن‌زاده اظهار کرد: صید ماهی در فصل گرما خودبه‌خود به دلیل کاهش تلاش صیاد و گرمای هوا کاهش می‌یابد ولی محدودیتی در صید اعمال نمی‌شود.

وی افزود: ممنوعیت در صید تنها در زمان تخم‌ریزی اعمال می‌شود که از 20 خردادماه ممنوعیت صید ماهی‌حلوا سفید به مدت 45 روز اعمال شد و از پنجم خردادماه صید این ماهی آزاد شد.

حسن‌زاده گفت: با توجه به اینکه شرایط جوی و گرمای هوا در رسیدن به بلوغ جنسی تاثیر دارد، ممکن است نوساناتی در زمان تخم‌ریزی ماهی‌ها ایجاد شود و ممنوعیت آن معمولا اردیبهشت‌ماه و خردادماه هر سال اعلام می‌شود.

معاون صید آبزی‌پروری و شیلات خوزستان تصریح کرد: تنها در تخم‌ریزی ماهی حلوا سفید، شوریده و میگو ممنوعیت ایجاد می‌شود که ممنوعیت صید میگو در فصل پاییز و تابستان است و ماهی شوریده نیز اسفندماه خواهد بود.

وی بیان کرد: ممنوعیت صید میگو از نیمه آبان‌ماه به مدت 45 روز در برکان و از هشتم مردادماه به مدت 45 روز در خوریات اعمال می‌شود.

حسن‌زاده ادامه داد: همچنین صید ماهی شوریده از نیمه اسفندماه تا نیمه فروردین‌ماه ممنوع است که در مابقیه روزهای سال صید این ماهی ممنوعیتی ندارد.

معاون صید آبزی‌پروری و شیلات خوزستان گفت: در طول مدت ممنوعیت صید ماهی و میگو، یگان حفاظت منابع آبزیان استان با متخلفان برخورد می‌کند و آن‌ها را به کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات معرفی خواهد کرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شیلات خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار