تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رييس پليس راه خوزستان:
سهم خوزستان هنگام تعیین بودجه زیارتی در نظر گرفته نمی شود
در جاده های استان خوزستان به دلیل وجود یادمان های شهدا در ایام نوروز و مهرماه ترافیک سنگینی وجود دارد اما با وجود تعدد فراوان زوار، خوزستان استان زیارتی محسوب نمی شود و هنگام تعیین بودجه ایمنی راه های استان این مسئله درنظر گرفته نمی شود / در کشور ما تصادف پس از بیماری قلبی، دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود که باعث تاسف است زیرا بیماری قلبی عموما افراد بالای 60 سال را درگیر می کند اما تصادف موجب مرگ جوانان می شود
خوزنیوز: رييس پليس راه خوزستان گفت: با وجود زوار فراوان، سهم خوزستان هنگام تعیین بودجه زیارتی در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش خوزنیوز، سرهنگ قاسم قدرتی در کارگاه ایمن‌سازی راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری خوزستان اظهار داشت: در جاده های استان خوزستان به دلیل وجود یادمان های شهدا در ایام نوروز و مهرماه ترافیک سنگینی وجود دارد اما با وجود تعدد فراوان زوار، خوزستان استان زیارتی محسوب نمی شود و هنگام تعیین بودجه ایمنی راه های استان این مسئله درنظر گرفته نمی شود.

وی از سوی دیگر به تردد روزانه 900 تانکر عراقی از راه های خوزستان اشاره کرد و گفت: می توان با تامین اعتبار ایمنی راه های استان به این مشکلات رسیدگی کرد؛ ارتقاء ایمنی مقوله ای چند وجهی است که تمام دستگاه ها باید در آن مشارکت کنند.

رييس پليس راه خوزستان بیان کرد: در سال 92، 63 درصد از موارد فوتی ناشی از تصادفات در صحنه تصادف، 43 درصد در مسیر انتقال و 30 درصد از آنان در مراکز درمانی به وقوع پیوسته اند که این آمار نشان می دهد سرعت رسیدگی به مصدومان و کیفیت مراکز درمانی باید ارتقا یابد.

قدرتی هم چنین گفت: در سال 92 تعداد متوفیان عابر پیاده 55 نفر و متوفیان موتورسوار 122 نفر بوده که به ترتیب 9 و 19 درصد از کل قربانیان تصادف در خوزستان را تشکیل می دهند؛ این رقم در سه ماهه نخست امسال به 18 قربانی عابر پیاده و 25 قربانی موتورسوار می رسد که به ترتیب 10 و 14 درصد آمار را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: متاسفانه در سه ماهه نخست امسال 125 نفر در صحنه تصادف، 11 نفر در مسیر انتقال  به مراکز درمانی و 42 نفر در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند که به ترتیب 70، 6 و 24 درصد متوفیان را دربرمی گیرد.

 رييس پليس راه خوزستان در پایان عنوان کرد: در کشور ما تصادف پس از بیماری قلبی، دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود که باعث تاسف است زیرا بیماری قلبی عموما افراد بالای 60 سال را درگیر می کند اما تصادف موجب مرگ جوانانی می شود که می توانند در کشور کارهای بزرگی انجام دهند.

هم چنین در جلسه دوم این کارگاه که به ایمنی راه های درون شهری استان اختصاص داشت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: نداشتن طرح جامع ترافیک در شهرها و عدم توسعه زیرساخت ها با توجه به توسعه شهرها موجب مشکلات عدیده ای شده است.

احمد سیاحی گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود امکان تامین اعتبار کافی وجود ندارد و هدف ما این است که با اولویت بندی برنامه ها و ایجاد طرح های کوتاه مدت، ضریب ایمنی راه های برون شهری و درون شهری را افزایش دهیم.

کارگروه تخصصی ایمن سازی جاده های درون و برون شهری استان خوزستان

وی افزود: از شرکت باوند که مشاوره این طرح را بر عهده دارد انتظار داریم نسخه عملیاتی ایمن سازی راه های درون شهری و برون شهری استان را به تفکیک شهرها ارائه دهد تا بتوانیم برمبنای آن حرکت خود را آغاز کنیم.

معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: با وجود کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از تصادف در خوزستان هنوز مطابق انتظار ما نیست؛ به این دلیل نیاز داریم با برنامه های ریشه ای تر و اقدامات اساسی تر این آمار را کاهش دهیم.

سیاحی گفت: خوزستان از لحاظ  تعداد موتورسواران متوفی در تصادف ها در کل کشور رتبه چهارم و از نظر تعداد متوفیان عابر پیاده  رتبه ششم را دارد که این رتبه ها خوشایند نیست و باید علت آن بررسی و ارزیابی شود.

وی افزود: خوشبختانه با وجود افزایش جمعیت، افزایش تعداد خودروها و سفرهای نوروزی، آمار قربانیان تصادف در خوزستان از 369 نفر در سال 90 به 300 نفر در سال 91 و 256 نفر در سال 93 رسیده است اما این تعداد باز هم باید کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان این که نصب دوربین‌های کنترل سرعت در تهران آمار تلفات را 50 درصد کاهش داده است یاداور شد: نصب همین تعداد محدود دوربین در شهر اهواز هم تا حدی انضباط ترافیکی را ایجاد کرده که در نهایت می تواند نظم شهروندی را محقق کند.

سیاحی از مشکلات ترافیکی شهرهای استان خوزستان به نبود خط کشی مناسب، ناهماهنگی در رنگ آمیزی جداول، مسئله روشنایی، کمبود زیرگذر و روگذر، حفاری‌های بدون علایم، نبود جاده کمربندی در برخی شهرها و وضعیت پارک ماشین ها اشاره کرد و افزود: شهرداری ها نباید در دادن مجوز به اصناف و تعیین پارکبان تنها به جنبه درآمد بیاندیشند بلکه باید تبعات و آثار مثبت و منفی آن را در نظر بگیرند.

وی در ادامه گفت: چرا باید در نقاطی چون ورودی آیادان، مسیر فلکه شهدا به اول نادری و پل هفتم اهواز شاهد این همه حادثه ناشی از سرعت زیاد ماشین ها باشیم؟ باید مثل شهرهایی چون تهران و کیش محدودیت های جدی تری را برای سرعت درنظر بگیریم و کانون های حادثه خیز را شناسایی نماییم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان هم‌چنین در بخش پایانی و در جمع‌بندی مطالب بیان شده در کارگاه عنوان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه بیان مشکلات نبود بلکه در پایان به دنبال بازخورد هستیم و می خواهیم مردم نتیجه را به صورت ملموس احساس کنند.

سیاحی عنوان کرد: مشکل اصلی ما، اعتبارات نیست؛ با همین اعتبارات موجود که از بخش ارزش افزوده، آلایندگی و جرایم رانندگی حاصل می شود می توانیم کارهای قابل قبولی انجام دهیم و ذره ذره شاهد اجرا شدن طرح ها باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای مهمی که انتظار داریم انجام شود تهیه تیزرها و بروشورهای تبلیغاتی برای شهروندان و کودکان به ویژه در شهرهایی مانند شوش، الوان و الهایی است، زیرا مطالعات نشان می دهد 45 درصد تصادفات در پنج محور اصلی خوزستان رخ می دهد.

گفتنی است کارگاه تخصصی ایمن سازی جاده های درون و برون شهری استان در دو روز(شنبه و یک شنبه) برگزار شد و امروز پایان پذیرفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
0
باید با مکاتبات و تمهیدات لازم مسولبن به فکر بودجه ای برای سفرهای زیارتی مسافران باشند.واین معقوله را به نحو احسنت دنبال کنند که نتیجه بخش باشد.
رویا سردار بی سر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
کی سهمشو تعیین کردن و دادن که بار دوم باشه ؟
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
سهم خوزستان در کدام مورد در نظر گرفته می شود؟!!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
بابا یه فکری هم برای خیابان شهید اهوازیان واقع درخیابان 24متری بکنید که هم ساکنین وهم
ماجعه کنندگان بامشکل ترافیکی مواجه اند
:
:
:
آخرین اخبار