تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک استاد دانشگاه مطرح‌کرد:
فعال‌کردن بازار مسکن سريع‌ترين راه خروج از رکود
عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: ‌‌براي اين‌كه يك فعاليت اقتصادي به صورت مستمر و پايا انجام شود نيازمند اقدامات اساسي و سياسي است و دولت در ابتدا براي خروج از ركود بايد اعتماد جامعه را به تصميماتي كه مي‌گيرد جلب كند، يعني اگر در خصوص يك برنامه اقتصادي تصميم‌گيري مي‌كند باید جامعه را به آن میزان اعتماد برساند که به تصميم خود متعهد است.

حسن فرازمند عنوان‌ كرد: دولت بايد با اتخاذ سياست در زمينه‌هاي سرمایه‌گذاري‌، تعيين نرخ‌ها و بهره‌هاي بانكي، نحوه ارتباط با اقتصاد خارج از کشور، رابطه كارگر و كارفرما، نحوه دخالت در توليد و توزيع پيش از هر اقدامي اعتماد جامعه را جلب كند. اين اعتماد بايد تداوم داشته باشد؛ در غير اين صورت بي‌ثباتي به‌طور مستمر اقتصاد را از ركود خارج نخواهد كرد.

وي افزود:‌ ‌مرحله نخست اجراي سياست‌هاي مقابله با ركود بايد به طور موازي با باورپذيري جامعه حركت كند. به نظر مي‌رسد با توجه به ركود حاكم در كشور كه در جامعه خيلي عميق شده و بيش از هر چند در بيكاري بيشتر نمايان است، دولت بايد انتظارات جامعه را در اتخاذ هر تصميمي مورد توجه قرار دهد.

فرازمند تصريح‌كرد:‌ متاسفانه با وجود مشكلات فراوان و پي‌درپي در چند سال اخير، جامعه براي مشاهده تحرك اقتصادي در كشور كم حوصله شده است و انتظار دارد هرچه سريعتر اقدامات دولت در اين راستا را ببيند و احساس كند.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز خاطرنشان‌كرد: ‌در شرايط فعلي سريع‌ترين و فراگيرترين راه سياست صحيح برای خروج از رکود اين است كه بازار عرضه و تقاضاي مسكن فعال شود. همكاري و همراهي بانك‌ها در اين بخش لازم است.

وی افزود: بخش مسكن يكي از منابعي است كه اگر فعال شود به صورت تقريبي 480 شغل در خود ايجاد مي‌كند و جامعه از سودآوري مناسبي برخوردار خواهد شد و در كوتاه‌مدت مي‌تواند اقتصاد كشور را از ركود خارج كند.

فرازمند اظهاركرد: ‌به طور نمونه از مواد مورد نياز در بخش مسكن فولاد است. دولت اگر به بخش‌هاي مورد نياز مسكن از جمله فولاد، سيمان و ساير موارد مورد نياز اين بخش توجه کند از يك سو موجب گسترش مسكن مي‌شود و از سوي ديگر در بخش‌هاي وابسته به آن را فعال کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار