تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۶۷۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
خانه‌سازی‌ در اهواز از چه سياستي تبعيت‌مي‌كند
استاندار خوزستان گفت: سیاست‌هایی که در بخش مسکن این استان اتخاذ می‌شود باید باعث ارزش افزوده و رونق اقتصادی شود.

عبدالحسن مقتدایی عصر یکشنبه در دومین نشست اعضای کارگروه مسکن خوزستان اظهار کرد: باید به دنبال یافتن دلایل رونق بود که یکی از این‌ها استفاده از ظرفیت و توانمندی انبوه سازان است.

وی استفاده از اراضی دیگر به منظور ساخت و ساز مسکن را منطقی ندانست و افزود: می‌توان با احیای بافت فرسوده و استفاده از ساختمان‌های قدیمی برای ساخت واحدهای جدید به ساخت و ساز شهری کمک کرد.

مقتدایی با بیان اینکه خوزستان پس از انقلاب دچار بی‌هویتی شده است بر کسی پوشیده نیست افزود : به دنبال مهاجرت‌ها به شهرهایی مانند آبادان و خرمشهر بخش اعظمی از نخیلات این مناطق برای ساخت مسکن نابود شد.

وی نحوه ساخت و ساز در اهواز را هم نامناسب خواند و گفت: مشخص نیست خانه سازی در این شهر از چه سیاستی تبعیت می‌کرده است که در منطقه‌ای شاهد ساخت واحدهای یک طبقه ای، دو طبقه ای و حتی هشت طبقه ای هستیم و ساخت و سازها اصولی نیست.

استاندار خوزستان به طرح جامع شهری اهواز اشاره کرد و اظهار کرد: مطالعه این طرح باید اساسی‌تر باشد به گونه ای که طبق آن شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و دیگر ارگان های مرتبط با ساخت و سازها یک روش را دنبال کنند.

مقتدایی یکی از راه‌های جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی را ممانعت از توسعه در سطح خواند و بر ضرورت احیای بافت های فرسوده تاکید کرد.

وی گفت: اگر بخش شهری متوازن با سرمایه گذاری ها نباشد بین این دو پل ارتباطی هرگز ایجاد نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم طرح جامع شهری اهواز را ناقض خواند و بر ضرورت ارزیابی مجدد آن تاکید کرد.

احمد سیاحی افزود: گستردگی شهر اهواز مشکلات بسیاری را برای شهرداری ایجاد می کند، بلند مرتبه سازی هم که تبعات خود اعم از ایجاد زیرساخت های لازم مانند نصب انشعاب های برق، آب و گاز را دارد.

وی با تاکید بر ضرورت سنجش امکانات و استفاده از ظرفیت موجود برای ساخت و ساز در شهر اهواز گفت: فرهنگ مردم خوزستان به طور عمده سکونت در خانه‌های ویلایی است بنابراین ضرورت دارد این مساله هم در سیاست‌های بخش مسکن لحاظ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: بر اساس طرح جامع شهری اهواز و با توجه به این که نیازمند توسعه افقی و افزایش سطح نیست بنابراین این شهر ظرفیت بارگذاری یک میلیون نفر جمعیت دیگر را هم دارد.

نصرالله دهقانی افزود: در صورتی که برخی کارخانجات بزرگ از جمله ˈکربن بلکˈ به صورت هدفمند به بیرون از شهر انتقال یابد اراضی این‌ها می‌تواند برای ساخت و ساز در جهت توسعه شهری قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: شرکت هایی به ما مراجعه دارند که خواستار انتقال اراضی خود به بیرون از شهر هستند و قانون هم چنین اجازه ای را داده است.

بر اساس آمار ارایه شده رسمی، خوزستان از نظر ساخت مسکن در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

این استان در مسکن مهر هم جزو 15استان نخست کشور است.

از سال 88 تاکنون، 49هزار و 515واحد مسکن مهر خوزستان بهره برداری شده است که ز این تعداد 33هزار و 597واحد در شهرهای با جمعیت بالای 25هزار نفر ساخته شده اند.

11هزار و 921واحد هم واحدهای بهره برداری شده در شهرهای با جمعیت کمتر از 25هزار نفر و سه هزار و 997واحد دیگر مربوط به واحدهای ساخته شده در بافت فرسوده شهر است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
لوله سازي نفت راه اهن. زمين هاي زيادي را در دست دارند كةاگر بيروت بروند زمين هاي زياد ي براي مسكن مهيأ مي شود
:
:
:
آخرین اخبار