تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقر فضاى فرهنگى در آبادان
 دبير جمعيت صنفي هنرمندان آبادان نگراني خود را از جدل ارگان‌هاي دولتي بر سر فضاهاي فرهنگي با وجود كمبود اين فضاها در آبادان اعلام كرد.

احمد اميري اظهار كرد: آبادان فقر فضاي فرهنگي زيادي دارد. چند سال پيش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان با هزينه زيادي مجموعه‌اي را در اول منطقه ذوالفقاري واقع در 40 متري احداث كرد و به طور موقت آن را به دانشگاه پيام نور آبادان واگذار كرد و دانشگاه پيام نور حاضر به تخليه آن نشد.

وي افزود: اما اكنون كه دانشگاه پيام نور آبادان آن را تخليه كرده شهرداري آبادان آن را تصرف كرده است. سؤال من از تمام مسؤولان اين است كه ما در آبادان حتي يك فرهنگسرا هم نداريم و با اين همه فقر فضاي فرهنگي داريم آن وقت اداره‌ها و ارگان‌ها دولتي بر سر مكاني كه كاربري آن فرهنگي است به مجادله مي‌پردازند.

دبير جمعيت صنفي هنرمندان آبادان تأكيد كرد: هر ارگاني كه اين مكان را در اختيار خواهد گرفت حتما اين فضاي فرهنگي را راه بيندازد چراكه كمك زيادي به مردم آبادان مي‌كند و جمعيت زيادي در مناطق ذوالفقاري و جمشيدآباد نياز به چنين فضاي فرهنگي دارند.

اميري خاطرنشان كرد: قبلا جدل بين اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانشگاه پيام نور بود و اكنون كشمكش‌ها با شهرداري است كه مي‌گويد زمين اين مكان فرهنگي متعلق به شهرداري است و لطمه و ضربه آن را جواناني كه در آن مناطق احتياج به فضاي فرهنگي دارند مي‌خورند چراكه نمي‌توانند از آن استفاده كنند.

وي ادامه داد: اين ساختمان در مكان خوبي واقع است چراكه در منطقه‌اي از شهر است كه با فضاهاي فرهنگي مركز شهر فاصله دارد. صحبت ما دعواي حقوقي دو ارگان دولتي نيست بلكه ما مي‌گوييم جوانان اين شهر دارند آسيب مي‌بينند.

او گفت: جمعيت صنفي هنرمندان آبادان نگراني خود را از بابت توجه نكردن به فضاي فرهنگي كه هم وظيفه شهرداري است و هم وظيفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است اعلام مي‌كند. آبادان به فرهنگسرا دارد و به فضاهاي فرهنگي متعددي احتیاج دارد نه يك ساختمان در منطقه ذوالفقاري. مناطق ديگر آبادان نیز مانند فيه احتياج به چنين فضاهاي فرهنگي دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار