تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۶۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم تودیع و معارفه مدیریت حوزه های علمیه خوزستان برگزار شد؛
استعفای حجت الاسلام حاجتی پذیرفته شد
آیت الله جزایری: غرض از کتابت این کلمات و تحریر این عبارات قدردانی است از خدمات ارزشمند خادم شریعت و سرباز فداکار ولایت حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، که در طول دوران مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در توسعه کمی و ارتقا کیفی و معنوی حوزه های مزبور سنگ تمام گذاشت


خوزنیوز: آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه،  نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه، نمایندان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و سایر مدیران و مسؤولان لشکری و کشوری دردفترامام جمعه اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مالکی دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان متن پیام تقدیر حضرت آیت الله موسوی جزایری خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حاجتی را قرائت نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاسٍ بی قیاس خداوند عزوجل را که مداد علما را بر دماء شهدا برتری داد و عالمان دین را وارثان انبیاء دانست. و درود بی کران بر ختم رسولان و سرور پیامبران حضرت محمدمصطفی و دودمان پاک و سلالهه تابناکش که هادیان بشریت و منجیان خلق اند.

غرض از کتابت این کلمات و تحریر این عبارات قدردانی است از خدمات ارزشمند خادم شریعت و سرباز فداکار ولایت حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، که در طول دوران مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در توسعه کمی و ارتقا کیفی و معنوی حوزه های مزبور سنگ تمام گذاشت و در همین راستا تشکیلات اداری منظمی برای مدیریت بوجود آورد و از همکاری دوستان خبره و کاردان بهره مند شد.
مشارالیه به این امر خطیر چنان همت گماشت و مستغرق در آن گردید که آسایش و آرامش خود و خانواده گرامیش را فدای آن نمود و مدیریت جهادی شبانه روزی را تجربه کرد.

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها   *   که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها

حضوری گر همی خواهی از او غایب مشو حافظ   *   متی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها

حقیر که قلم و بیان خود را از توصیف و تقدیر خدمات او عاجز می بینم، چاره کار را در آن دانسته که آن را به خدا واگذارم. قبولی طاعات و مجاهدات و مزید حسنات وی را از رب غفور و شکور مسالت نمایم، فانه ذوفضل عظیم و لطف عمیم.  اللهم اطل عمره و ضاعف اجره و حسن عاقبته و بلغه آماله بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.
والسلام.»

بعد عیدالفطرالمبارک – ۹۳/۵/۹
اهواز/سیدمحمدعلی موسوی جزایری

***

۶ سال مدیریت سخت، اما شیرین!

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، در ادامه این مراسم، با تقدیر از زحمات وتلاش های مخلصانه کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: خداوند منان را سپاسگزارم که توفیق خدمت گذاری به طلاب را در مدت شش سال به بنده عطا نمود و امید است کلیه تلاش ها و اقدامات انجام شده مورد قبول درگاه حق واقع شده باشد، از اینکه نماینده نائب امام زمان (عج) – نماینده ولی فقیه در استان خوزستان – ابراز رضایت دارند خداوند منان را هزاران بار شکر می گویم.

وی در ادامه گفت: در این سالها فشارها و بحران های بی شماری را پشت سر نهادیم که مرهون لطف الهی و عنایات حضرت ولیعصر(روحی فداه) وهمچنین ارشادات و حمایتهای حضرت آیت الله موسوی جزایری بوده است، بنده در این جمع شهادت شرعی میدهم که حضرت آیت الله موسوی جزایری مورد عنایات خاص حضرت بقیه الله هستند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین بهرامپور بعنوان مدیر جدید حوزه های علمیه ابراز خرسندی نموده و افزود: من حاج اقای بهرامپور را از ۲۹ سال قبل و در دوران دفاع مقدس می شناسم و شهادت می دهم که هنوز همان صفا و اخلاص را در وجودشان حفظ کرده اند.

 حوزه علمیه خوزستان، حوزه ای بالنده در سطح کشور است

 همچنین، حجت الاسلام بهرام پور، در بخش دیگری از این آیین، با تبریک به مناسبت فرا ریسدن عید سعید فطر، با بیان این که حوزه علمیه خوزستان، حوزه ای بالنده و اثرگذار در سطح کشور است، خاطرنشان ساخت: به یقین بالندگی این حوزه علمیه با توجه به وجود هجمه شدید و وحشتناک دشمن، مدیون درایت های حکیمانه نماینده ولی فقیه در خوزستان بوده که تا پیش از این مدیریت آن نیز بر عهده برادر ارجمندم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاجتی بوده و همینک این بار سنگین را بر عهده من نهاده شده و از خداوند منان تقاضای مسألت دارم که به خوبی قادر به هدایت سکان این حوزه های علمیه باشم.

همچنین در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قربانی مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن بیان برخی سوابق مدیریتی خود از اعتماد رییس حوزه علمیه خوزستان تقدیر نمود.

 پذیرش استعفا بدلیل گسترش تحقیقات علمی و فعالیت های فرهنگی

بنا بر این گزارش، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به عنوان آخرین سخنران این مراسم، با تأکید بر این که ترویج معارف و مکتب اهل بیت (ع)در راستای مقابله با تهاجم نرم و فکری دشمن، از نفس کشیدن برای ما مهم تر است، اظهار داشت: باید همه نخبگان و روحانیون حوزه و مدارس علمیه در این راستا تلاش کنند.

 

ایشان با اشاره به تودیع مدیر حوزه علمیه خوزستان تشریح کردند: مدت ها بود که جناب حاج اقای حاجتی از اینجانب درخواست استعفا داشتند و بنده نمی پذیرفتم، تا اینکه اخیراً بنده را متقاعد کردند و با توجه به تصمیم ایشان برای گسترش برنامه های علمی و تحقیقاتشان و همچنین گسترش فعالیت های فرهنگی تبلیغی در مناطق مختلف خوزستان با استعفای ایشان موافقت شد، البته ایشان بعنوان امام جمعه موقت اهواز کمافی السابق ادامه فعالیت می دهند.

 امام جمعه اهواز، گفت: به یقین همه اقدامات صورت گرفته در سطح استان و این هجمه ای که علیه اقدامات دشمن شکل گرفت به واسطه عنایات حضرت بقیه الله اعظم(عج) بوده است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این که اگر می خواهیم در ادامه مسیر شاهد عنایات آقا امام زمان(عج) باشیم، باید به عنوان سرباز خوب و وفا داری در رکاب ایشان عمل کنیم، گفت: عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشروط به رویکرد و عملکرد ما در مواجه با اقدامات دشمن است، به طوری که اگر در مقابل دشمن با قدرت ایستادگی کرده و اجازه نفوذ او به قلب و مرزهای فکری مردم را ندادیم، امام زمان هم ما را تا آخر همراهی خواهد نمود.

غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
10
13
آقای حاجتی خودتان را برای عرصه های خطیر پیش رو آماده کنید، ما به شما دلبسته ایم ...
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
9
14
حاج اقای حاجتی باید خود را برای ورود به عرصه های بزرگتری همچون خبرگان رهبری آماده کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
1
اگر حاجتی برای خبرگان بیاد رای میاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
1
با سلام
درود بر مردان خدا جناب اقای حاجتی
کهیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
1
زنده باد حاج آقا حاجتی محجوب مومن ومردمی
عبدالامیر خرمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
من ایشون دوست دارم و اینشاا... از کاندیدای خبرگان خواهند بود
:
:
:
آخرین اخبار