تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۶۷۷۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار شهدای غزه به 1645 تن افزایش یافت
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به مناطق مختلفی از نوار غزه ادامه می‌دهند که بیشتر این حملات در رفح واقع در جنوب نوار غزه متمرکز هستند و تعدادی از خانه‌های مسکونی نیز در این میان هدف قرار گرفته است
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به مناطق مختلفی از نوار غزه ادامه می‌دهند که بیشتر این حملات در رفح واقع در جنوب نوار غزه متمرکز هستند و تعدادی از خانه‌های مسکونی نیز در این میان هدف قرار گرفته است.

در این میان، منابع از افزایش آمار شهدای فلسطینی به 1645 تن خبر می‌دهند.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع پزشکی فلسطین از شهادت هفت فلسطینی در حمله به خانه‌ای در رفح و شهادت پنج تن دیگر از یک خانواده از جمله سه کودک در حمله به خانه‌ای در منطقه الصبره در شهر غزه خبر می‌دهند.

تعداد شهدا از ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) به بیش از 40 شهید و حدود 100 زخمی افزایش یافته است و بدین ترتیب آمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1645 تن و بیش از 8500 زخمی افزایش یافته است.

الجزیره گزارش داد که روز گذشته در غزه بیش از 170 تن شهید شده و بیش از 300 تن دیگر زخمی شدند که 110 تن از آن‌ها در رفح هستند و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در همین حال، در حملات رژیم صهیونیستی که آمبولانسی را در رفح هدف قرار داد سه تن از نیروهای امدادرسان به شهادت رسیدند.

در حملات توپخانه‌ای به جنوب نوار غزه نیز بیش از 60 فلسطینی شهید شده و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ها کشتار دسته‌جمعی گسترده‌ای را در رفح اجرا می‌کنند.

منابع خبری گزارش دادند که جسدهایی در رفح همچنان بر روی زمین مانده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله توپخانه‌ای به ورودی بیمارستان ابویوسف النجار در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه مرتکب نقض‌های خطرناکی شده‌اند.

این حملات رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که هزاران فلسطینی در خیابان‌ها به سراغ خانه‌هایشان رفتند تا آنچه که نیاز دارند بردارند.

حملات رژیم صهیونیستی ظهر جمعه به مناطق شرقی غزه از جمله منطقه الشجاعیه تشدید شد و درگیری‌هایی در این منطقه میان نیروهای مقاومت فلسطینی با نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داد.

الجزیره گزارش داد که حملات به مرکز و جنوب نوار غزه تشدید شده است و تانک‌های رژیم صهیونیستی به مصافت بیشتری در داخل مرزهای غزه پیشروی کردند.

پس از آغاز آتش‌بس موقت، رژیم صهیونیستی در محور شرقی شهر غزه، چندین مرتبه این آتش‌بس موقت را نقض کرد.

وزارت داخلی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از اجرای آتش‌بس موقت در هشت صبح جمعه به وقت قدس اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه به مناطق مرزی جنوب نوار غزه حمله کرده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که حملات شدید رژیم صهیونیستی احتمالا به این دلیل است تا کشته شدگان و مجروحان خود را خارج کند یا اینکه به اعضای مقاومت اجازه ندهد اسیر احتمالی اسرائیلی را از طریق تونل‌ها به جای دیگری منتقل کنند.

این رخدادها پس از فروپاشی آتش‌بس موقتی صورت گرفته است که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته آن را اعلام کردند.

آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این آتش‌بس از هشت صبح به وقت فلسطین آغاز می‌شود. در این بیانیه آمده است که تمام یگان‌های نظامی زمینی در زمان اجرای این آتش بس در پایگاه‌های خود باقی خواهند ماند که این مساله بدین معناست که نیروهای رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های خود که در نوار غزه اشغال کرده‌اند عقب‌نشینی نخواهند کرد.

از سوی دیگر، مسئولان مصری بعد از ظهر روز جمعه گذرگاه زمینی رفح را بستند و این اقدام در پی آن صورت گرفت که خمپاره‌های رژیم صهیونیستی به این گذرگاه اصابت کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار