تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل بانک کشاورزی:
پرداخت 2600 میلیارد به پیمانکار طرح 550 هزار هکتاری
به دلیل اثرات زیربنایی طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی خوزستان و ایلام بر حفظ آب و احیای اراضی، برنامه‌ریزی شده که بیش از 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صرف این طرح‌ها شود / اولین مبلغ مربوط به این طرح یعنی 6 هزار و 340 میلیارد ریال حدود چند ماه قبل به صورت ریالی به حساب بانک کشاورزی واریز شد
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تاکنون از مبلغ واریز شده به حساب بانک کشاورزی حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال به حساب مجری پروژه طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان‌های خوزستان و ایلام واریز شده است.

محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: یکی از طرح‌های مهم در حوزه کشاورزی طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی زمینهای استان‌های خوزستان و ایلام است که بعد از سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، دستور آن را داد و تمهیدات اجرایی آن فراهم شد.

وی افزود: به دلیل اثرات زیربنایی طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی خوزستان و ایلام بر حفظ آب و احیای اراضی، برنامه‌ریزی شده که بیش از 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صرف این طرح‌ها شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی، تصریح کرد: این کار با برنامه‌ریزی در حال انجام است و اولین مبلغ مربوط به این طرح یعنی 6 هزار و 340 میلیارد ریال حدود چند ماه قبل به صورت ریالی به حساب بانک کشاورزی واریز شد.

طالبی بیان داشت: تاکنون از مبلغ واریز شده به حساب بانک کشاورزی حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال به حساب مجری پروژه واریز شده است که این مبلغ طی دو مرحله و در فاصله حداکثر یک ماه به حساب پیمانکاران واریز شده است.

وی افزود: به محض اعلام فهرست پروژه‌ها و به تفکیک و بر اساس جزئیات دقیق، منابع با مجوز وزارت جهاد کشاورزی به حساب مجری پروژه واریز می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاوری، تصریح کرد: پروژه‌ها کاملا به صورت ریز تعریف شده‌اند و پیمانکاران آن مشخص شده‌اند و کار در قالب ریز پروژه‌ها در حال انجام است.

طالبی بیان داشت: پروژه بسیار عظیم است و کار از چند قسمت از قبیل شبکه آبیاری و زهکشی زیرزمینی و شبکه تجهیز و نوسازی اراضی تشکیل شده است و شامل 238 هزار و 980 هکتار شبکه آبیاری، 161 هزار و 439 هکتار زهکشی زیرزمینی و 193 هزار هکتار هم تجهیز و نوسازی اراضی می‌شود.

وی گفت: تلاش بر این است تا کار در اسرع وقت انجام شود، ولی فکر می‌کنم، با توجه به کار عظیم آبی و خاکی این کارها کمتر از 4 سال به اتمام نرسد.

مدیرعامل بانک کشاوری اظهار داشت: کار با سرعت خوبی در حال انجام است و پیمانکاران به سرعت انتخاب شدند و منابع مالی آن هم تأمین شده است و به حساب پیمانکاران واریز می‌شود و ان شاء الله اثرگذاری منطقه‌ای و ملی هم خواهد داشت.

طالبی گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیمانکاران را انتخاب می‌کند (مجری جهاد نصر) و بلافاصله پس از پیشرفت پروژه پول به حساب پیمانکاران واریز می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار