تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتحاد شرط توسعه‌ی خوزستان
فرزین حاتمی
استان خوزستان و بخصوص شهر اهواز از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار است که به طور حتم می تواند در ابعاد گوناگونی توسعه یابد. انتظار توسعه در هر شهر باید با قابلیت ها و ظرفیت های درونی آن استان همخوانی داشته باشد. قابلیت های که در دو حوزه ی نیرویی انسانی و ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی قابل بحث و بررسی هستند. درچنین شرایطی است که روابط بین نهاد های تاثیرگذار استان از کمیت و کیفیت دو چندانی برخوردار خواهد بود. 

در چند وقت اخیر خوشبختانه شاهد چند اتفاق مهم در استان بوده ایم که امیدواری های زیادی را ایجاد کرده است؛ این اتفاق ها حاکی از آن است که قطار توسعه استان خوزستان  و شهر اهواز با سرعت بیشتری در حال حرکت است. در ذیل به برخی از این رخدادها نگاهی گذرا داشته ایم:

دكتر مقتدایی استاندار خوزستان مجمع حقوق شهروندی را که متشکل از معتمدین و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان های استان و کارگروه فرهنگ شهروندی با حضور اساتید مختلف دانشگاه می باشد تشکیل داده و این امر نشان دهنده جریان روشن و نو و نگاه ویژه ی استاندار به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان است. چرا که لازمه ی به وجود آمدن زیرساخت های مربوط به مسایل اقتصادی و توسعه ای، توجه به مسایل فرهنگی می باشد.

از سوی دیگر خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار جلسه ای با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان برگزار کرده است که این موضوع نیز تسهیل و بسترسازی فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی را در استان به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر آن سید خلف موسوی شهردار اهواز و رامی علاسوند رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با نخبگان، اساتید و صاحبان فکر و اندیشه نشستی برگزار نمودند. در این جلسه که با هدف بررسی چگونگی توسعه و ارتقای شهر صورت گرفت، شهردار اهواز توسعه و پیشرفت شهر و نیز محرومیت زدایی در سطح استان را زمانی میسر دانست که اختلاف عقیده ها و فاصله های سیاسی از میان برداشته شوند، زیرا این اختلافات همچون مانعی بر سر راه تحقق توسعه قرار می گیرند؛ بهره گیری از توان کارشناسی صاحبان اندیشه در توسعه و پیشرفت شهر اهواز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این سه حرکت هم سو با هم و در یک مسیر مشترک در جریان اند و آن مسیر این است که مسئولین ارشد استان مسیر توسعه ی مبتنی بر وفاق ملی وائتلاف همه ی جریان ها و اقوام را به درستی پیش می برند. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن با عنوان عزم ملی یاد نموده اند و پیداست که مردم با امیدواری به این حرکت ها نگاه می کنند. این مجموعه رخداد ها، وقایع خجسته ایست که در دولت تدبیر و امید شکل گرفته و ما امیدوار هستیم مردم خوزستان طعم شیرین جهت گیری صحیح مسئولین استانی را بچشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
با سلام
احتراما مطلب بنده با عنوان بقایای گیاهی تهدید یا فرصت به آدرس ذیل را در صورت صلاحدید مدیریت محترم سایت منتشر فرمایید.
با تشکر فراوان و آرزوی توفیقات روزافزون
http://www.dehghannews.ir/news1.aspx?id=2673
:
:
:
آخرین اخبار