تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۰۲۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض مرگبار به ازدواج پنهان
اعتراض به ازدواج پنهانی و چادرنشینی زوج جوان انگیزه اصلی در قتل‌عام خانوادگی در اهواز شناخته شد.

به گزارش ایران، در این جنایت، هشت عضو خانواده مورد حمله قرار گرفتند که دو کودک، پدر و خواهر مرد خشمگین از پای درآمدند.

عقربه‌ها ساعت هشت صبح چهارشنبه هشت مردادماه سال جاری را نشان می‌داد که ناگهان فریادهای جنون‌آمیز مردی در منطقه کوی صادقیه اهواز سکوت را درهم شکست و همسایه‌ها یکی پس‌از دیگری از خانه‌هایشان بیرون ریختند.

هیچ‌کس نمی‌خواست صحنه‌ای را که می‌بیند باور کند، در خانه همسایه قدیمی قتل‌عام هولناکی رخ داده بود.

مردی با چاقو به همه اعضای خانواده‌اش که هشت زن، مرد و کودک بودند حمله کرده بود و پیکرهای خونین و نیمه‌جان آن‌ها به چشم می‌خورد.

خیلی زود ماجرای قتل‌عام خانوادگی به پلیس 110 مخابره شد و همزمان مرد خشمگین که «دانش» نام دارد وقتی خود را در محاصره همسایه‌ها دید اقدام به خودزنی کرد. تیم‌های پلیسی و امدادی در محل حاضر شدند و در تحقیقات نخست مشخص شد در این اقدام جنون‌آمیز، مرد جنایتکار دو کودک شش ماهه و سه ساله خود به همراه پدر 60 ساله و دختر 36 ساله‌اش را از پای درآورده است.

در نخستین اقدام آمبولانس‌های اورژانس سه زن و یک مرد دیگر که مادر، همسر و خواهر و داماد خانواده‌شان بود را به بیمارستان انتقال دادند.
 
رازگشایی از انگیزه جنایت

مأموران در گام نخست تحقیقات پی‌بردند پسر 32 ساله خانواده سال‌ها پیش قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش را داشته اما به‌خاطر مخالفت‌های خانواده‌اش به‌همراه این دختر فراری شده و با وی ازدواج کرده است.

«دانش» با خریدن اقساطی یک نیسان وانت با تازه عروس از شهر خارج شده و زندگی پنهانی‌شان را در پشت نیسان آبی رنگ و زیر چادر آن شروع می‌کند و پس از مدتی زوج جوان صاحب دختری می‌شوند و زندگی‌شان زیر چادر نیسان را ادامه می‌دهند تا این‌که خودروی آن‌ها به‌خاطر نپرداختن اقساط از سوی پلیس توقیف می‌شود.

خانه چادری دانش‌ و خانواده‌اش به‌خط پایان می‌رسد و زوج جوان مجبور به بازگشت به اهواز شده و وقتی خانواده‌های دختر و پسر آن‌ها را می‌بینند به‌ناچار ازدواج آنان را می‌پذیرند اما مخالفت‌ها همچنان تنش‌زا بوده و این زن و شوهر و دو کودک آن‌ها را به‌ مخاطره می‌اندازد.

کارآگاهان دریافتند «دانش» در حالی که پسرش نیز متولد شده بود بدون ارتباط با اعضای خانواده‌شان به زندگی خود ادامه می‌دهد و همیشه بین خانواده‌ها و زوج جوان به‌خاطر فرار و زندگی پنهانی آن‌ها مخالفت و بحث وجود داشته است.
 
روز جنایت

«دانش» همراه خانواده‌اش تصمیم گرفت فردای روز عید فطر را در خانه خواهرش مهمان باشد اما هنوز لحظاتی از ورودشان نگذشته بود که خواهرش بار دیگر زخم‌های کهنه را باز کرد و به گلایه از چگونگی ازدواج برادرش پرداخت و همین جرقه کافی بود تا عصبانیت «دانش» به جنون آنی تبدیل شود.

«دانش» که از حالت‌عادی خارج شده بود با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بود ابتدا دختر سه‌ساله‌اش را به قتل رساند سپس به سراغ پسر شش ماهه‌اش رفت. دو کودک غرق خون روی زمین افتادند و خواهر 36 ساله‌اش که به‌این صحنه دردناک نزدیک بود هدف چاقوهای «دانش» قرار گرفت.

مرد خشمگین که دیگر قابل کنترل نبود به سمت پدرش حمله کرد و وی را نیز با ضربات چاقو به کام مرگ کشاند.

همسر، مادر، خواهر دیگر و داماد «دانش» با جیغ و فریاد از مردم کمک می‌خواستند و از «دانش» می‌خواستند که کاری به آن‌ها نداشته باشد اما انگار او صدایی نمی‌شنید و آن‌ها را یکی پس از دیگری هدف ضربات چاقویش قرار داد و وقتی دید پلیس و همسایه‌ها در یک‌قدمی‌اش‌ هستند اقدام به خودزنی کرد.

بنابر این گزارش زخمی‌های این قتل‌عام خانوادگی وضعیت سختی را تحمل می‌کنند و پزشکان نیز به‌خاطر شرایط سخت روحی و جسمی عامل این جنایت اجازه بازجویی از وی را نمی‌دهند و تحقیقات پلیسی ادامه دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
رضا
|
GERMANY
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
13
خیلی وحشتناک. تا کی خانواده هامیخواهند از تعصبات بی جا دست بردارند ؟حتما باید یک چنین اتفاقاتی پیش بیفته ؟؟؟؟
رضا اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
10
این نوع قتل ها در اهواز متاسفانه عادی شده
شوشتری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
10
خیلی ناراحت کننده بود
مهرداد فرهادیان بابادی لالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
2
بنام خدا باتسلیت به کل مردم قلب هر مسلمان واقعی بدرد آمد.جنایت هولناکی که در این خانواده اهواز ی اتفا ق گرفت درغزه وفلسطین هم پیش نیامد آقا یان مسولین بی توجهی و بی تدبیری شما باعث شده است که زنگ خطربیکاری مساوی باجنایت گردیده آه وناله امروز این خانواده فردا در خانواده شما به گوش خواهدرسید . حالا مثل کبک سرتون بکنید تو برف
اگر مسولین راهکار خواستید که نمی خواهید ازجوانان
تماس بگیرید.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
1
( بر اساس نوشته فوق ) اصلی ترین مقصر این حادثه جامعه است. جوانی که ازدواج کرده توانایی درآوردن خرج خود و خانواده خود را ندارد. اگر داشت چنین جنایتی رخ نمی داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
1
تصور کشتن دوتا بچه معصوم و بیگناه با اون وضع فجیع آدمو دیوونه میکنه. قلبم داره تیر میکشه از اینهمه قساوت و درندگی. باور کردنی نیست که یک انسان به جایی برسه که از حیوانات وحشی هم درنده تر بشه چون درندگان هرگز به بچه های خودشون آسیب نمیرسونن... خدایا خودت به ما رحم کن
بهزاد اویسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
1
با سلام واحترام
اگر شما بعنوان خبر نگار بررسی بفرمایید متوجه میشوید همیشه ازاین موارد در تابستان درخوزستان زیاد اتفاق می افتد همین چند ماه گذشته از جریان رامهرمز وکوت عبدالله ودزفول گرفته تاهمین موضوع ،شاید یکی از دلایل آن گرمای زیاد است ابن خلدون جامعه شناس تونسی چند صد سال پیش به این مسئله توجه کرده است که گرمای زیاد باعث میگردد افراد تندخو و تصمیماتی بدون تدبیر را بگیرند بنابرین باید همه ما توجه داشته باشیم که در تابستان بیشتر از هر موقع دیگر میبایست صبور باشیم
با سپاس اویسی
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
0
من این شخص را میشناسمواو با نیسان خود اقدام به فروش کرفس و هندوانه نمود.بعد از حادثه هم با لباس خونین به مسجدسلیمان گریخت و در منطقه تمبی قدم میزد که در کنار ایستگاه برق به چند نفر از دوستانم گفت که حالا خیلی خوشحالین؟فکر میکرد همه خبر دارن.ولی در حالت طبیعی خودش نبود......بهرحال وحشتناک بود
كارمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
1
نگراني ندارد . حيف از آنهايي كهاين وسط جان باختند . الان اعلام ميشه جنون آني . دانش تبرئه كه ميشه هيچي نهايتا خانواده رضايت مي دهند . مي ره و يك خانواده ديگه تشكيل مي ده . اهواز و خوزستان از اين خبرا زياد .
parmis
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
1
حضرت علی به چیز خوبی اشاره کرده:زبان حیوان درنده ای است،اگر رهایش سازی می گزد.آخه کی مهمون دعوت می کنه بعد زخم زبون می زنه.اگه دانش جایی شاغل بود و بیکار نبود مجبور نبود به خانواده ای پناه ببره که بی سرپناهش کردن.مسئولین بیکاری بیداد می کنه،جوانان را دریابید.من عشق دانش و همسرشو تحسین می کنم.در صورتی که خیلی پسرا وضع مالی خوب دارن دنبال عیاشی و هرزگری اند.دانش با وجود فقر با عشقش تو یه وانت زندگی کرد.کسی قاتل به دنیا نمی یاد.پس فکری به حال بیکاری جوانان بکنید.هیچ کس دوس نداره با دستای خودش بچه هاشو بکشه،فشار زندگی باعث شده.قلبم پاره پاره شد.خدا به همه مون کمک کنه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
0
مشکل روانی داشته .
:
:
:
آخرین اخبار