تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۸۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات ۱۱ هزار ایزدی از چنگ تکفیری‌ها
رسانه‌های کرد خبر داده‌اند نیروهای پیشمرگه موفق شده‌اند ۱۱ هزار نفر از اعضای اقلیت مذهبی «ایزدی» که در چنگ نیروهای داعش گرفتار شده بودند را نجات دهند.

رسانه‌های کردستان عراق گزارش داده‌اند نیروهای پیشمرگه توانسته‌اند ۱۱ هزار نفر از اعضای ایزدی که در کوه سنجار به محاصره نیروهای دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش درآمده بودند را نجات داده و آنها را به استان «دهوک» درشمال عراق منتقل کننند.

این خبر ساعاتی پس از آن گزارش شد که سخنگوی پنتاگون از حمله به مواضع داعش در عراق خبر داد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از حمله به توپخانه‌های داعش خبر داد.

آقای کربی افزوده از این توپخانه‌ها برای حمله به نیروهای پیشمرگه در اربیل استفاده می‌شد.

به گفته این مقام آمریکایی، دو جنگنده F/A-18 آمریکا بمب‌های 500 پوندی هدایت‌شونده لیزری را روی توپخانه‌های داعش و خودروهای که این توپخانه‌ها بر آن سوار شده بودند ریختند.

وزارت پیشمرگه کردستان خبر داده هواپیماهای آمریکایی به کاروان نظامی داعش حمله کرده‌اند. مکان این حمله در منطقه «مخمور» در جنوب شهر «اربیل» ذکر شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در اظهارتی روز پنجشنبه گفت که واشنگتن مجوز حملات هدفمند در عراق را صادر کرده است.

در روزهای اخیر نیروهای داعش پس از تصرف «سنجار» و «زومر» در شمال عراق صدها هزار نفر از جمله اعضای اقلیت‌های مذهبی ایزدی را آواره کرده‌اند.

شبه نظامیان تکفیری داعش که از اوایل ژوئن کنترل بخش‌های وسیعی ازعراق را تصرف کردند عهد کرده‌اند به حملات خود به سمت بغداد پایتخت عراق ادامه دهند.

خشونت‌ها در عراق پس از آن شدت گرفت که گروه دولت اسلامی عراق و شام 20 خرداد (10 ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق، و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین، را تصرف کرد. تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار