تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۶۸۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان مطرح شد:
تدوین برنامه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان تا پایان امسال/ محل جدید نمایشگاه بین المللی اهواز ایجاد می‌شود
محل این نمایشگاه جنب پلیس راه سابق اندیمشک اهواز است که در صورت اجرایی شدن، جزء زیرساخت های واقعی توسعه استان خوزستان خواهد بود/ اکنون برنامه ای برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان خوزستان نداشته ایم که امیدواریم تا پایان امسال صاحب برنامه ای مشخص و دربرگیرنده کل بخش ها شویم
خوزنیوز: معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: تا پایان امسال برنامه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان تدوین می‌شود و از سال آینده اجرایی خواهد شد.

امید حاجتی عصر امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان اظهار داشت: محل کنونی برگزاری نمایشگاه بین المللی در استان خوزستان به هیچ وجه پاسخگوی ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان نیست، به همین خاطر در زمان برگزاری نمایشگاه دچار گره های ترافیکی شهری می شویم.

وی افزود: ظرف 4-5 ماه گذشته پیرامون ایجاد محل جدید نمایشگاه بین المللی در شهر اهواز مذاکراتی را با شرکت های خارجی داشته ایم که قرار است یک شرکت خارجی طرح را به صورت EPCF انجام دهد، یعنی کلیه مراحل طراحی، ساخت و تامین مالی آن به عهده شرکت مربوطه باشد.

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان عنوان کرد: توافق های اولیه با این شرکت صورت گرفته، طراح های اولیه انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک کلنگ احداث مجموعه نمایشکاه های بین المللی و مرکز همایش های بین المللی که جای آن در استان خالی بود زده شود. با ایجاد این فضا، مکانی را در حد و اندازه های مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خوزستان خواهیم داشت.

وی برآورد اولیه سرمایه گذاری را حدود 250 تا300 میلیارد تومان دانست و افزود: تضمین بازپرداخت این مبلغ بر عهده شهرداری اهواز است و از محل زمین های نمایشگاه موجود تامین خواهد شد. هم چنین محل این نمایشگاه جنب پلیس راه سابق اندیمشک اهواز است که در صورت اجرایی شدن، جزء زیرساخت های واقعی توسعه استان خوزستان خواهد بود.

حاجتی در ارتباط با مشکلات بحث برق و ورودی چذابه که قبلا نیز در جلسات شورا مطرح شده بود گفت: ساماندهی ورودی در ماده 180 گنجانده و برای تاییدیه به معاونت برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است.

معاون استاندار به مشکلاتی که در زمینه صادرات خرما وجو دارد اشاره کرد و عنوان کرد: قرار بر این است که خرما را به عنوان یک خوشه صنعتی یکپارچه، از فرایند تولید تا فراوری، تغییر و تبدیل، بسته بندی و مصرف داخلی یا صادرات به صورت یک جا بنگریم.

هم چنین حاجتی در این جلسه ضرورت تدوین برنامه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان را یادآوری کرد و افزود:. این که ما در جلسات مختلف بخواهیم وضعیت موجود را با توجه به آمار و ارقام گمرکات استان بررسی کنیم، ما را به سمت اهداف مد نظر استان و کشور هدایت نخواهد کرد؛ باید برنامه ای برای توسعه صادرات استان داشته باشیم و بدانیم جوامع هدف استان چه کشورهایی هستند، توان تولیدی ما چیست و چگونه و با چه شیوه هایی می توان این هدف گذاری را انجام داد.

وی تاکید کرد: این برنامه ریزی برای افزایش حجم صادرات باعث افزایش میزان تولیدات و متوسط درآمد سرانه هم استانی ها و ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

معاون استاندار یادآور شد: تاکنون برنامه ای برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان خوزستان نداشته ایم که امیدواریم تا پایان امسال صاحب برنامه ای مشخص و دربرگیرنده کل بخش ها از جمله تولید کالا و خدمات و بخش های صنعت و کشاورزی شویم.

حاجتی افزود: تا پایان امسال برنامه توسعه صادرات غیرنفتی در استان خوزستان تدوین می شود و اجرایی شدن آن از سال آینده آغاز می گردد.

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: برای اولین بار قرار است نمایشگاه بین المللی در استان خوزستان برگزار شود که اطلاعات مفصل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدوارم سهم این نمایشگاه ها در استان خوزستان افزایش یابد و به دنبال آن هستیم در نمایشگاه هایی که برگزار شود به دنبال جذب سرمایه گذار، توسعه صادرات و یا ورود تکنولوژی تولید در عرصه های ها مختلف استان باشیم؛ یعنی برگزاری نمایشگاه هم بصورت هدفمند باشد.

حاجتی در ارتباط با تقویم برگزاری نمایشگاه های بین المللی اهواز و این موضوع که چه نمایشگاه هایی در سال جاری برگزار شود گفت: باید بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی تاکید بیشتری شود تا بتوان از این ظرفیت در جهت توسعه صادرات غیرنفتی بهره گیری کنیم.

از موارد دیگری که دراین جلسه به آن اشاره شد همایشی بود که روز چهارشنبه هفته جاری در جهت تسهیل روابط اقتصادی با کشور عراق برگزار خواهد شد و در آن موانع و مشکلات و راهکارهای حضور بخش خصوصی در کشور عراق در زمینه صادرات کالاها و خدمات اعم از خدمات فنی مهندسی مطرح می شود و قرار است باعث تسهیل هرچه بیشتر روابط تجاری با کشور عراق شود.

موضوع دیگر مطرح شده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان، مشکلات صادرات خرما بود که به مسائل مختلف آن از جمله مشکلاتی که با سیستم بانکی دارند اشاره شد؛ از سوی دیگر مصوباتی که در دولت قبلی به آن ها تعهد ولی عملی نشده بود مطرح شد که قرار شد بررسی شود کدام یک از این مصوبات قابلیت اجرایی شدن دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهانگیرپارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
دست مسئولین شهر بابت بی توجهی به تیم استقلال شوش درد نکند

صبح دیروز آقای غلام حیدری موسئس و مرد زحمت کش و همه استقلال شوش طی تماس و پیامی به وب پیمان با ناراحتی اعلام انحلال و شرکت نکردن تیم استقلال در مسابقات استانی و کشوری کرد ایشان با دلی پر و گلایه از مسئولین شهر اعلام کرد:از بی توجهی مسئولین شهرمان که باعث انحلال و شرکت نکردن تیم فوتبال استقلال شوش در مسابقات استانی و کشوری شده اند کمال تشکر را کرد وتاکید کرد هواداران و مدیریت با بت این موضوع از این مسئولین تشکروقدرانی کردند.
:
:
:
آخرین اخبار