تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۶۸۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد؛
استفاده‌از توانمندی‌های‌هم‌مرزی با کشورهای عربی در بخش صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بر استفاده از توانمندی‌های خوزستان در همسایگی کشورهای عربی تاکید کرد و گفت: برای این مهم برنامه‌ریزی زیادی انجام شده است.

افشین حیدری خاطرنشان کرد: استان خوزستان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی بسیار خوبی با این کشور برخوردار است. در همین زمينه ما به دنبال این هستیم که موسیقی علوانیه را به عنوان یک فرهنگ مشترک بین دو کشور به ثبت جهانی برسانیم.

وی گفت: معنای میراث فرهنگی تنها به بناهای بازمانده از سال‌های گذشته تعریف نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از آداب و رسوم و سنت‌های گذشته را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان در برگزاری جشنواره ملی میراث معنوی پیشگام است و متاسفانه استان خوزستان با توجه توانایی‌های بالایی که در این بخش دارد تاکنون در این جشنواره حضور نداشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه استانی و ارسال آثار برگزیده به جشنواره میراث معنوی در اصفهان گفت: ما به دنبال این هستیم تا با استفاده از ظرفیت و همچنین هنرمندان صنایع دستی در استان نمایشگاهی با کیفیت را برپا کنیم.

حیدری بيان کرد: امیدوار هستیم برگزاری این چنین جشنواره‌های در طول سال تداوم یابد و در سال‌های آینده استان خوزستان میزبان جشنواره ملی میراث معنوی در کشور باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با انتقاد از کاهش ثبت جهانی میراث فرهنگی خوزستان گفت: ما باید فعالیت‌های خود را در این زمينه افزایش دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار