تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۸۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر:
اراضی پشتیبانی خرمشهر آماده بهره‌برداری شد
معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، بهره‌برداری از اراضی پشتیبانی بندر را خبر داد.

صالح کوثری‌زاده امروز اظهار داشت: با پایان پروژه عمرانی ساماندهی تأسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندر، پروژه مذکور آماده بهره برداری شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 90 در زمینی به مساحت 63 هکتار و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال آغاز شد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از احداث جاده‌های دسترسی اراضی پشتیبانی، محوطه تخلیه و بارگیری راه آهن و اتصال به شبکه ریلی داخلی بندر خرمشهر با هدف سرمایه‌گذاری و استقرار بخش خصوصی و افزایش ارزش افزوده زمین به‌عنوان اهداف اجرای این پروژه نام برد.

این مسئول عنوان کرد: در این پروژه 67 هزار متر مربع آسفالت، 4 هزار و 500 متر زهکشی بتنی کانال، ایجاد هشت پست برق 800 کیلو ولت آمپر، شبکه آب و آتش نشانی و تأسیسات زیربنایی برق و مکانیک مهیا شده است.

کوثری‌زاده با تاکید بر ضرورت احداث اراضی پشتیبانی این بندر تصریح کرد: اراضی پشتیبانی مرکزی جهت توزیع کالاهای وارداتی به مراکز مصرف و محل جمع آوری کالاهای تولیدی صادراتی و به طور عمده جهت ذخیره سازی کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از حذف واسطه‌ها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بهره مندی از فرصت‌های منطقه آزاد تجاری به عنوان مزایای اجرای این پروژه نام برد و یادآور شد: اراضی پشتیبانی، پتانسیل بالایی برای استقرار صنایع تبدیلی و بسته بندی دارند.

بندر خرمشهر به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران با دسترسی به خطوط ارتباطی ریلی، زمینی و دریایی و برخورداری از تسهیلات منطقه آزاد اروند، مستعد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های گوناگون است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار