تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۸۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم پیگیری نمایندگان آبادان در بحث تقسیم و تخصیص سهم آلایندگی

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان خواستار پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بحث تقسیم و تخصیص سهم آلایندگی شد.

عبدالحسین مکوندی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بحث تقسیم و تخصیص سهم آلایندگی به شهرهای آبادان و خرمشهر باید پیگیری و جدیت به خرج دهند.

وی خطاب به افرادی که از شهردار گلایه می‌کنند تصریح کرد: به جای گلایه‌مندی، به کمک شهردار و شورای اسلامی شهر بیایید و در راستای باز پس گرفتن حق آبادان بکوشید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: نمی‌گوییم که خرمشهر آلودگی ندارد اما آنقدر که آبادان به جهت وجود صنایع آلاینده در دل شهر متضرر می‌شود، خرمشهر ضرر نمی‌کند.

این مسئول عنوان کرد: نمایندگان پیگیری کنند تا این سهمیه به تناسب و با پیش‌بینی درصدهای مناسب، تقسیم و پرداخت شود.

* تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی از رویکردهای اصلی شورای شهر آبادان است

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه با بیان اینکه تعامل و همراهی با مدیران دستگاه‌های اجرایی سطح شهر یکی از رویکردهای اصلی شورای شهر است، افزود: این کار در راستای بررسی و کاهش مشکلات شهری در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

وی از جمله این جلسات به نشست با رئیس دانشگاه پیام نور، روسای ادارات گاز و آب و غیره اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا با دعوت از مدیران شهری در صحن علنی شورا ضمن بیان مسائل و مشکلات به ارائه راهکارهای حل معضلات دست یابیم.

* استفاده سازمان آتش نشانی از حداکثر امکانات در جهت مهار حریق کادوس 4

مکوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بروز آتش‌سوزی در مجتمع تجاری کادوس 4 اضافه کرد: در حادثه آتش‌سوزی این مجتمع، سازمان آتش‌نشانی آبادان از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود برای مهار حریق استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی با تلاش بی‌وقفه توانستند از سرایت آتش به سایر ساختمان‌ها و پاساژهای همجوار جلوگیری کنند که این جای قدردانی دارد،گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در بر نداشت.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعاهای مطرح شده ما هیچگونه سهل‌انگاری در عملکرد سازمان آتش نشانی در خصوص کادوس 4 ندیده‌ایم و اکنون نیز پرونده این حادثه در دادگستری آبادان مفتوح است و دادستان بر روی آن نظارت دارد.

وی افزود: با پیگیری دقیق موارد، دلایل بروز این حادثه را شناسایی و اعلام خواهد شد.

* تلاش برای کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوسرانی

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوسرانی کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمان حاضر مسافران بین 30 تا 40 دقیقه در صف انتظار باقی می‌مانند اظهار کرد: با خرید و ورود 30 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی آبادان در تلاش هستییم تا این زمان را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در گام نخست این کار قرار است تا 10 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی آبادان افزوده شود.

مکوندی تصریح کرد: در نشستی که با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم در خصوص کمک به خرید اتوبوس‌های کولردار برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص اعلام همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در راستای کمک به تجهیز ناوگان تاکسیرانی آبادان به خودروهای خارجی با پلاک اروند یادآور شد: انجام این کار نیازمند شرایطی است که هنوز مهیا نشده است.

* آماده‌سازی تندیس خلبان شهید یاسینی و ماکت هواپیما برای نصب در فلکه فرودگاه

این مسئول از مهیاسازی تندیس خلبان شهید یاسینی از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس که بیشترین میزان پرواز را نیز به نام خود ثبت کرد و همچنین ماکت هواپیمای اف 16 در محل فرودگاه در آتیه‌ای نزدیک خبر داد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت و نصب تندیس مرحوم آیت‌الله جمی امام جمعه فقید آبادان صورت گرفته است که پس از تکمیل نهایی برای نصب در میدان ورودی شهر آماده می‌شود.

* کمک 20 میلیون تومانی شورای شهر به هیئت‌های مذهبی

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان از کمک 20 میلیون تومانی این شورا به هیئت‌های مذهبی شهر خبر داد و گفت: این مبلغ در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی جهت ساماندهی به هیئت‌های مذهبی و رفع مشکلات آنان تحویل شده است.

مکوندی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور بهره‌مندی شهروندان آبادانی مستقر در نقاط مختلف شهری از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی پیش بینی شده توسط شهرداری، مقرر شد تا محل برگزاری برنامه‌ها به طور چرخشی در نقاط مختلف شهری برگزار شود.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
1
واقعا عجیب است درشورای اباذن کسی باسواذتر نبود سخنگو شود... سیدفیاض -دکتربهشتی و....شماچرا!!!!!!
يك رزمنده پرخاطره ازمردم خرمشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
1
براي سخنگوي شوراي شهرآبادان وتمام افرادهمفكرباايشان كه باشهرستان قهرمان خرمشهراينگونه برخوردميكنندبسيار متأسفيم.مسئولين مملكت به اين شهرخيلي مديونند جناب آقاي سخنگوي شوراي شهرآبادان.اگرباري ازدوش مردم خرمشهربرنميداري لااقل منصف باش وباري بردوششان نگذار.
:
:
:
آخرین اخبار