تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۸۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آیین تودیع و معارفه مديرعامل شركت ملي حفاري ايران
معاون وزیر نفت در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت ملي حفاري ايران بر لزوم گسترش اجراي پروژه هاي كليد در دست در شركت ملي حفاري ايران تاکید کرد.

ركن الدين جوادي در مراسم توديع و معارفه مدير عامل شركت ملي حفاري ايران كه روز چهارشنبه (22 مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: هم اكنون برنامه صنعت نفت حركت به سمت حرفه اي شدن است كه در اين راستا شركت ملي حفاري ايران مي تواند با اجراي پروژه هاي كليد در دست(EPD )، بسترسازي مناسب و شفاف سازي هزينه ها و درآمدها به موفقيت شركت و حرفه اي شدن آن كمك كند.

وی ضمن تاكيد بر اجراي پروژه هاي روزمزد به سمت كارمزد، گفت: هم اكنون برنامه صنعت نفت حركت به سمت حرفه اي شدن است كه در اين راستا شركت ملي حفاري مي تواند با اجراي پروژه هاي كليد در دست(EPD ) در اين مسير گام بردارد.

جوادي گفت: توديع به معناي خداحافظي نيست بلكه به معناي قدرداني از زحمات مديران پيشين در طول دوران خدمت است ضمن اين كه با توجه به توانمندي هاي موجود در بخش هاي ديگر صنعت به كار گرفته مي شوند.

وي با اشاره به انتصاب حيدر بهمني به عنوان مديرعامل جديد شركت ملي حفاري ايران، گفت: وي از چهره هاي ماندگار صنعت حفاري است كه از زمان شكل گيري اين مجموعه بزرگ صنعتي با آن همراه بوده و نقش مهمي در توسعه اين صنعت داشته است، از اين رو نياز به معارفه ندارد.

تغييرات؛ كاتاليزور اجراي ماموريت هاي سازماني

معاون وزير نفت با بيان اين كه تغييرات مديريتي مي تواند عامل شتاب بخشي در اجراي ماموريت هاي سازماني باشد، افزود: تغييرات و تصميم گيري هاي بايد در راستاي بهبود و ارتقا ماموريت هاي سازماني انجام شود.

وي افزود: هر چند شركت ملي حفاري ايران در ساختار سازماني زيرمجموعه شركت ملي نفت ايران به شمار مي رود اما با توجه به اينكه بخشي از سرمايه اين شركت متعلق به سهام عدالت و مردم است، توجه به سودهي و مراقبت كامل از سرمايه بايد از اولويت هاي مديريت اين مجموعه باشد.

جوادي با اشاره به سهم 50 درصدي شركت ملي حفاري ايران در صنعت حفاري كشور و سهم 70 درصدي آن در بخش خدمات فني، گفت: هرگونه تصميم گيري در زمينه واگذاري اين شركت بايد بر اساس نظرات دقيق كارشناسي و تجربيات متخصصان انجام شود.

واگذاري ملي حفاري به صورت هلدينگ انجام مي شود

وي افزود: هر چند هم اكنون شركت ملي حفاري ايران در راستاي سياست اصل 44 قانون اساسي در فهرست واگذاري به بخش خصوصي قرار دارد اما بر اساس رايزني و برنامه ريزي هاي انجام شده با سازمان خصوصي سازي اين واگذاري به صورت هلدينگ انجام مي شود.

جوادي ضمن تاكيد جدي بر اصلاح ساختار سازماني گفت: در بحث واگذاري، هسته مركزي شركت ملي حفاري ايران و سرويس خدمات فني در صنعت نفت باقي خواهد ماند و بقيه بخش ها به صورت هلدينگ آماده واگذاري مي شود.

نقش پيشران صنعت نفت در خروج از ركود اقتصادي

معاون وزير نفت سياست كنوني دولت را خروج از ركود اقتصادي برشمرد و گفت: در اين بخش صنعت نفت ايران مي تواند در جهت كمك به دولت پيشران باشد.

وي افزود: نبايد از انجام كارهاي بزرگ هراس به دل راه دهيم بلكه بايد با شناسايي روش هاي صحيح و شناخت نقاط قوت و تقويت نقاط ضعف به انجام كارهاي بزرگ مبادرت ورزيم. از اشتباه نبايد ترسيد بلكه بايد از تكرار آن جلوگيري كرد. ديكته نانوشته غلط ندارد.

جوادي با اشاره به سابقه، تجربه و امكانات در اختيار شركت ملي حفاري ايران اظهار كرد: اطمينان دارم كه اين شركت مي تواند راه موفقيت را در مسير پيش رو با سرعت بيشتري طي كند و پاسخگوي بخش مهمي از نيازهاي صنعت حفاري كشور باشد.

کار، تلاش، صداقت رمز موفقیت ملی حفاری

در ادامه این مراسم حیدر بهمنی مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: کارکنان ملی حفاری متخصصانی مومن ، متعهد ولایت مدار و با صداقت هستند و کار و تلاش از ویژگی های بارز آنان است

وی افزود: در دوره گذشته که خدمتگزاری در این سازمان استراتژیک را بر عهده داشتم توجه به نیروی انسانی، ارتقاء سطح توانمندی ، به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی را در سرلوحه کار قرار دادیم بر همین اساس در سازمانی که در رده های مختلف آنان تعداد کمی کارشناس مشغول کار بودند، بیش از 5 هزارنفر فارغ التحصیل دانشگاهی جذب گردید.

بهمنی تصریح کرد: در آن مقطع بر بکارگیری تکنولوژی های نوین تاکید شد و با سرمایه گذاری انجام شده، خدمات فنی حفاری تجهیز و نیروهای مورد نیاز تامین گردید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در بخش حفاری افقی و جهت دار در گذشته حرفی برای گفتن نداشتیم اما با سرمایه گذاری انجام شده در حال حاضر بیش از 200 نفر متخصص در خدمات ویژه فعالیت می کنند.

بهمنی تقویت فعالیت های مهندسی و هدایت پروژه ها با مدیریت ایرانی را از برنامه های کلیدی شرکت برشمرد و یادآور شد: در دوره گذشته مسئولیتم اجرای پروژه های حفاری دریایی در اولویت کار قرار داشت بر همین اساس فاز 9 و 10 پارس جنوبی را شروع و تحویل دادیم، و اجرای فازهای 17 ، 18 و 14 پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : شرکت در پارس جنوبی بیش از 4 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داشت.

بهمنی بر توسعه صنعت حفاری کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه های توسعه کشور و صنعت نفت، امروز بیش از 200 دکل حفاری نیاز است و ملی حفاری بعنوان یک سازمان ملی باید در این راستا حرکت نماید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: ملی حفاری یک بنگاه اقتصادی است و کار سیاسی در آن هیچ جایگاهی ندارد و قطعاً رمز موفقیت این سازمان کار و تلاش است.

اصلاح ساختار، توجه به امر آموزش و افزایش راندمان کار در راس برنامه های ملی حفاری

در این مراسم همچنین حمیدرضا گلپایگانی مدیر عامل سابق شرکت ملی حفاری ایران، گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در دوران مسئولیت خود ارائه داد و گفت: طی این مدت اصلاح ساختار، شفاف سازی مالی، افزایش راندمان کار و بهره وری، اجرای هلدینگ در راستای سیاست های اصل 44 در راًس برنامه های شرکت قرار داشت.

وی افزود: آموزش مبنای توسعه و غنای برنامه های آموزشی در سرفصل برنامه های شرکت قرار داشت که در همین راستا دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران راه اندازی شد.

وی با اشاره به حادثه چاه 120 رگ سفید گفت: در مهار چاه 120 رگ سفید سخت کوشان صنعت حفاری با ایثارگری و تلاش مضاعف که از خود نشان دادند چاه را در سخت ترین شرایط گازی مهار و کنترل کردند.

گلپایگانی از دیگر اقدامات مدیریت را ایجاد شورای معاونین برای تصمیم گیری صحیح و کلان برای شرکت عنوان و بر خرد جمعی تاکید کرد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی، همدلی و همسویی سخت کوشان ملی حفاری، برای مدیریت جدید شرکت آرزوی توفیق کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار