تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمدید 5 روزه آتش بس در نوار غزه با مداخله آمریکا / نقض آتش بس توسط اسرائیل
تمدید 120 ساعته آتش بس اخیر در نوار غزه که طبق اظهارات برخی منابع با میانجیگری آمریکا صورت گرفته است با نقض این آتش بس توسط رژیم صهیونیستی مواجه شد.

به نقل از رسانه های فلسطین، هیئت فلسطینی مذاکره کننده در قاهره چهارشنبه شب و اندکی پیش از پایان مهلت آتش بس 72 ساعته در نوار غزه با تمدید این آتش بس تا پنج روز دیگر موافقت کرد.

"عزام الاحمد" رئیس این هیئت فلسطینی در قاهره اعلام کرد که این آتش بس  120 ساعته تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و در این بین  گروهی از هیئت فلسطینی به رام الله بازخواهند گشت تا نتایج مذاکرات را به اطلاع مقامات فلسطینی برسانند.

 وی در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که توافقاتی در خصوص رفع محاصره و بازسازی نوار غزه صورت گرفته است اما همچنان اختلافاتی وجود دارد.

الاحمد با اشاره به رفت و آمد مکرر هیئت رژیم صهیونیستی میان قاهره و تل آویو اعلام کرد که هیئت اسرائیلی در مذاکرات قاهره برای هر مسئله ای به تل آویو باز می گشت تا با مقامات این رژیم مشورت و رایزنی کند و این مشکلی است که باعث شده تا کنون به نتیجه مطلوب دست پیدا نکنیم.

وی همچنین وجود اخباری در خصوص بازگشایی مرز رفح را تکذیب کرد.

از سوی دیگر " موسی ابو مرزوق" معون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرد که تمدید آتش بس با هدف ادامه مذاکرات و حل و فصل مشکلات و موانع موجود بر سر راه برقراری توافق آتش بس دائم با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

یکی دیگر از اعضای هیئت فلسطینی در قاهره نیز اعلام کرد که تمدید آتش بس پس از مداخلات طرفهای اروپایی و آمریکایی در این امر و فشاری که آمریکا  به هیئت فلسطینی برای پذیرش این آتش بس به هیئت فلسطینی وارد آورد و در قبال آن متعهد شد که  اسرائیل را برای پذیرش مطالبات حماس ترغیب کند، صورت گرفت.

این در حالی است که منابع عربی از برقراری تماسی تلفنی میان "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش از پایان مهله آتش بس 72 ساعته و تمدید این آتش بس خبر دادند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلامم کردند که رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه برقراری آتش بس جدید، با حمله به مناطق الزیتون، التفاح، جبل الریس و اردوگاه النصیرات از نوار غزه این آتش بس ار نقض کرد.

 گزارشی از تلفات این حملات تاکنون منتشر نشده است.

برخی منابع نیز اعلام کرده بودند که شب گذشته چند موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی پرتاب شده است که "سامی ابو زهری" سخنگوی حماس این اخبار را تکذیب و اعلام کرد که چهارشنبه شب هیچ موشکی از سوی نوار غزه و گروههای مقاومت به سمت اراضی اشغالی پرتاب نشده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار