تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۸۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتار 80 ایزدی به دست داعش در شمال عراق
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی از کشته شدن دستکم 80 نفر از اقلیت‌های مذهبی روستایی واقع در مناطق شمالی عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کردستان عراق می‌گویند گروه تروریستی «داعش» دستکم 80 نفر از مردان «ایزدی» روستایی واقع در شمال عراق را به قتل رسانده‌اند.

«هوشیار زیباری» از مقامات ارشد کردستان عراق و وزیر خارجه سابق این کشور به خبرگزاری رویترز گفته است: «آن‌ها سوار بر خودروهای خود از راه رسیدند و کشتار را شروع کردند.»

یک منبع کردی دیگر نیز گفته است که علاوه بر کشتار این افراد، داعش گروهی از زنان روستا را نیز ربوده است. یک نماینده ایزدی پارلمان عراق نیز این مسئله را تائید کرده است.

رسانه‌های محلی کردستان عراق گزارش داده‌اند که روستای «کوجو» واقع در 20 کیلومتری جنوب منطقه «سنجار» محلی است که «داعش» روز جمعه در آن دست به کشتار زده است. گفته می‌شود تمام مردان این روستا (80 نفر) کشته شده و تمام زنان نیز به اسارت گرفته شده‌اند.

گروه تروریستی داعش در دو هفته اخیر تحرکات خود در نزدیکی شهر «اربیل» مرکز اقلیم کردستان عراق را افزایش داده است. همین پیشروی‌ها و تصرف چند شهر میزبان اقلیت‌های مذهبی بود که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را به انجام حملات هوایی به مواضع داعش واداشت. اوباما روز گذشته مدعی شد این حملات موفق بوده‌ و محاصره آوراگان منطقه سنجار را شکسته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار