تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایوان کرخه گمانه‌زنی و تعیین حریم می‌شود
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: محوطه تاریخی ایوان کرخه در خوزستان گمانه‌زنی و تعیین حریم می‌شود.

عاطفه رشنویی درباره تعیین حریم محوطه تاریخی ایوان کرخه اظهار کرد: برای تعیین حریم این محوطه بسیار پیگیر هستیم و به دنبال آن هستیم تا در اسرع وقت این مهم انجام شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای این مساله جلساتی نیز برگزار شده است که می‌تواند برای تعیین حریم این محطوه تاریخی بسیار راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که گمانه زنی و پژوهش در شناخت شهر ایوان کرخه بسیار تاثیر گذار است اگر برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد باید با گمانه زنی و بررسی شناسایی این گزارش تکمیل گردد.

رشنویی درباره جلسات برگزار شده در این زمینه گفت: مقرر شده است محدوده پای پل و کانال‌های ّرسانی شناسایی و در نقشه عرصه لحاظ شود و همه تصاویر تاریخ و رفرنس مناسب در گزارش‌ها در نظر گرفته شود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد:‌ در این جلسه مقرر شده است که محدوده شرق رودخانه کرخه نیز در بررسی‌ها در نظر گرفته شود.

رشنویی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع بررسی ضوابط عرصه و حریم مقرر شده است همه ضوابط توسط امور حقوقی بررسی و در جلسه‌ایی کارشناسی تصویب شود و نهایتاً نقشه اصلاح شده ضوابط و حرایم به معاونت میراث فرهنگی ارسال شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار