تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۸۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سبحانی‌نیا خبر داد:
وزیر علوم چهارشنبه استیضاح می‌شود
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر علوم در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس مطرح خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا اظهار کرد: با توجه به اینکه استیضاح آقای فرجی‌دانا سه‌شنبه هفته گذشته اعلام وصول شده و طبق آیین‌نامه از زمان اعلام وصول استیضاح تا طرح آن در مجلس 10 روز فرصت وجود دارد، چهارشنبه آخرین مهلت طرح استیضاح در جلسه علنی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس حداکثر زمان استیضاح 5 ساعت خواهد بود که 2 ساعت آن به استیضاح کنندگان و 3 ساعت آن به رییس‌جمهور، وزیر و نمایندگان مخالف استیضاح اختصاص خواهد یافت.

به گفته این عضو هیات رییسه مجلس، در جلسه استیضاح پس از بیانات استیضاح‌کنندگان رییس‌جمهور می‌تواند به دفاع از وزیر بپردازد و وزیر مورد استیضاح هم می‌تواند به دفاع از خود بپردازد که حداکثر وقت دفاع از استیضاح برای یک وزیر سه ساعت خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: وزیر مورد استیضاح می‌تواند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهد. همچنین پس از پاسخ وزیر یا رییس‌جمهور حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح‌کننده حق دارند ظرف نیم ساعت توضیحات تکمیلی بدهند و وزیر مورد استیضاح هم می‌تواند حداکثر نیم ساعت مجددا از خود دفاع کند و نهایتا رییس مجلس عدم اعتماد وزیر را به رای خواهد گذاشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار