تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در صورت افزایش سن بازنشستگی حقوق این افراد تضییع می شود، گفت: افزایش سن بازنشستگی راه حل مناسبی برای رفع مشکلات صندوق های بیمه ای و بازنشستگی نیست.

حمد اسماعیل سعیدی در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: برخی از دستگاههای متولی مانند تامین اجتماعی معتقدند که با توجه به اینکه پایین آمدن سن بازنشستگی هزینه هایی به دستگاهها تحمیل می‌کند به همین دلیل باید سن بازنشستگی افزایش پیدا کند. از سوی دیگر برخی نظریه متفاوتی دارند مبنی بر اینکه جمعیت ما جوان است و نیاز به بازسازی نیروهای انسانی در دستگاههای مختلف وجود دارد.

وی تاکید کرد: می توان از این دو نظریه همزمان استفاده کرد بطوریکه در درجه اول از تجریبات بازنشستگان پس از اتمام سالهای کار در دستگاهها بهره مند شد و هم زمینه ای برای ورود نیروهای جوان در سازمانها فراهم کرد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه از افراد بازنشسته می توان در نقش مشاور در اتاق های فکر در دستگاههای مختلف استفاده کرد، گفت: به طور مثال از هر ۱۰۰ نفر بازنشسته ۵ نفر دارای تجربیات ارزشمند هستند که باید منتقل شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی باعث رفع مشکلات صندوق های بیمه ای می شود، گفت: به نظر من دولت باید بدهی های خود را به صندوق های بازنشستگی پرداخت کند و در این صورت نیازی نیست که طرح هایی دیگری همچون افزایش سن بازنشستگی را برای خروج از بحران صندوق های بازنشستگی اجرایی کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه افزایش سن بازنشستگی باعث تضییع حق آنها می شود، تاکید کرد: متاسفانه صندوق های بیمه ای به کارهای تصدی گری ورود پیدا کرده اند و خود نسبت به راه اندازی شرکت، کارخانه و ... و همچنین اداره کردن آنها می پردازند در حالیکه نباید به این شکل باشد زیرا تمام این موارد باعث می شود که تاوان آن را بازنشسته ها دهند.

به گفته وی،افزایش سن بازنشستگی به ضرر بازنشستگان است و سالهاست که مسئولان از هر جا کم می آورند فشار آن را به بازنشسته ها و کارگران وارد می کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه افزایش سن بازنشستگی در لایحه خدمات کشوری مطرح شده است، گفت: این لایحه هنوز تکمیل و به مجلس ارائه نشده و در دولت در حال بررسی است.

این نماینده مجلس ضمن مخالفت با افزایش سن بازنشستگی گفت: اکثر نمایندگان مخالف این طرح هستند و کمیسیون اجتماعی مجلس در دفاع از حق و حقوق بازنشستگان و کارگران هر اقدامی انجام می دهد و پشتیبانشان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار