تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۸۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازخوانی نیمی از جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی بیش از 50 درصد جعبه سیاه (CVR) هواپیمای سقوط کرده شرکت هسا توسط متخصصان و تیم بررسی سانحه خبر داد.
علیرضا جهانگیریان - معاون وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای ایران 140 و کارگروه 11گانه از نخستین لحظات وقوع سانحه به صورت مستمر به جمع آوری اطلاعات سانحه مذکور پرداختند.

وی افزود: در سومین جلسه کمیته بررسی سانحه موضوع پیشرفت عملیات بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDR و CVR هواپیمای ایران 140 که از سه‌شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و پیوستن کارشناسان خارجی آغاز شده بود، مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخوانی بیش از 50 درصد اطلاعات جعبه CVR شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پی نیاز به اقدامات تکمیلی برای بازخوانی کامل CVR هواپیمای مذکور، برنامه‌ریزی لازم جهت رفع اشکال فنی و ادامه بازخوانی از امروز - شنبه - صورت گرفته است.

جهانگیریان تصریح کرد: دستگاه FDR به دلیل آتش سوزی هواپیما به شدت آسیب دیده بود لذا بازخوانی به روش مرسوم امکانپذیر نبود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بالاخره پس از بررسی کارشناسی، کارگروه تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفت با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده این دستگاه، براساس فرآیند پیچیده و تخصصی باز و پیاده‌سازی اطلاعات صورت گیرد که با بکارگیری این روش اطلاعات این جعبه در حال پیاده‌سازی است.

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات توسط کارگروه های تخصصی از امروز آغاز می‌شود، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: هواپیما ، سقوط ، ایران 140
:
:
:
آخرین اخبار