تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۸۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور در اهواز:
85 درصد دانشجویان دانشگاه های تهران دوستی ناسالم دارند / 15 درصد از خط قرمز عبور کرده اند
امروزه سلامت در تمام ابعاد به یکی از چالش های جدی حوزه جوانان در تمام دنیا تبدیل شده است. تصمیماتی که امروزه مبنی بر افزایش موالید درکشور اتخاذ شده است با اقداماتی چون دادن سکه محقق نمی شود و بعدها سبب ساز مشکلات دیگری خواهد بود/ در شرایط کنونی نسبت طلاق به ازدواج در کشور چهار به یک است؛ اما باید به جای دادن آمار کمی، افزایش فشار بر جامعه و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین، به دنبال چاره اندیشی باشیم
خوزنیوز: نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان خوزستان گفت: متاسفانه در سطح دانشگاه های تهران 15 درصد جوانان از خط قرمز عبور کرده اند و 85 درصد آن ها دوستی های ناسالم دارند که این آمار نشان می دهد ساختار اداری و نظام برنامه ریزی ما باید اصلاح شود و مدیران باید درها را به روی مردم باز کنند.

محمدتقی حسن‌ زاده، نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور

به گزارش خوزنیوز،  در این جلسه که صبح امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان و با حضور استاندار خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار برگزار شد، مشکل اصلی جوانان را ارتباط نداشتن با والدین دانست و افزود: گاهی کارمندان ادارات دولتی تا پاسی از شب در محل کار می مانند که مشخص نیست برایند چندان مطلوبی نیز داشته باشد؛ در حالی که والدین باید برای داشتن اوقات فراغت با خانواده و فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نباید بگوییم جوانان ما دین گریز هستند؛ اتفاقا جوانان کشور به دین و مذهب خود علاقمندند و تمام صحبت ها باید پشتوانه مطالعاتی داتشه باشد. جنس آسیب های اجتماعی وارد شده بر جوانان امروزی، آسیب های فکری و هویتی نیست بلکه رفتاری و هنجاری است.

وی یادآور شد: باید برای جوانان خوزستانی که 33 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند مطالعه ای با تیم قوی تعریف شود و اگر منشور کارگژاری برای جوانان تهیه نشود، به جای آن که سیلی را از دشمن بخوریم خودمان آن را به خود زده ایم.

حسن‌زاده گفت: شکافی که این روزها بین جوانان و والدین به وجود آمده به دلیل است که والدین با جوانان حرف نمی زنند و رسالت خود را فراموش کرده اند؛ بیشتر والدین فکر می کنند نهادهای اجتماعی می توانند وظیفه هویت بخشی به جوانان را انجام دهد در حالی که این فکر غلط است.

دبیر و عضو شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان تشویق جوانان به ازدواج از طریق هدایای مادی را کافی ندانست و افزود: باید ظرفیت معنوی را نیز برای ازدواج جوانان تقویت نمود که کار ساده ای نیست و با برنامه ریزی و به صورت گام به گام محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز نهادهای فرهنگی در زمینه اخلاق و تربیت جوانان کار شاخصی انجام نمی دهند و گرچه جشنواره علی اکبر از برنامه های خوب محسوب می شود، اما باید برنامه ای با عنوان گفت و گوی فرزندان و والدین تدوین و طراحی شود که در آن هر جوان فرصت داشته باشد با پدر و مادر خود صحبت کند و به این شیوه بین آن ها یک آشتی مجدد برقرار شود.

حسن‌زاده هم چنین گفت: نظام آموزش و پرورش کشور به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای جوانان نیست و علاوه بر کشتن خلاقیت افراد، در آن ها موجب افسردگی می شود.

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور خاطرنشان کرد: اگر بتوان با یک برآورد مالی، امکان استفاده جوانان از مراکز فرهنگی تفریحی را فراهم کرد، به پیروزی دست یافته ایم. مسئولین استان باید بتوانند استفاده از موزه ها و مراکز فرهنگی را برای جوانان رایگان نمایند.

وی افزود: امروزه سلامت در تمام ابعاد به یکی از چالش های جدی حوزه جوانان در تمام دنیا تبدیل شده است. تصمیماتی که امروزه مبنی بر افزایش موالید درکشور اتخاذ شده است با اقداماتی چون دادن سکه محقق نمی شود و بعدها سبب ساز مشکلات دیگری خواهد بود.

حسن‌زاده کمبود شغل را باعث وارد کردن آسیب جدی به جامعه و افراد دانست و افزود: سیاست کوچک کردن دولت به معنای آن است که بروکراسی زائد در ادارات کاهش یابد، نه این که تعداد کارمندها کم شود.

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: می دانیم که در شرایط کنونی نسبت طلاق به ازدواج در کشور چهار به یک است؛ اما باید به جای دادن آمار کمی، افزایش فشار بر جامعه و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین، به دنبال چاره اندیشی باشیم.

وی ادامه داد: در کشورآمار آسیب های اجتماعی مربوط به جوانان زیاد است اما جای نگرانی نیست، زیرا مسئولین به فکر هستند؛ نگرانی مربوط به زمانی است که تسلیم شرایط موجود شویم.

حسن‌زاده عنوان کرد: آمار ورزش در بین جوانان 15 درصد است که آمار جالبی نیست. در همین خوزستان که دارای 33 درصد جمعیت جوان است و مهد ورزش هایی چون فوتبال، کشتی و وزنه برداری است چقدر جوانان ورزش می کنند؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
8
از این همه حرفهایی که این شخص زده فقط قسمت روابط ناسالم رو تیتر کردی؟!
کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
8
این آقا با چه استنادی این توهین را نسبت به دانشجویان تهرانی می کنند باید به این آقا با این طرز فکر افسوس خورد که در مقام یک مسئول مملکت این توهین را به بهترین و نخبه ترین دانشجویان کشور و بهترین دانشگاه های کشور می کند شما برید ببنیند در دانشگاه آزاد واحد اهوازم شهید چمران که ضعیف ترین دانشجویان هستند ببینید جه خبر است؟ افسوس کمی فکر کن بعد حرف بزن
پاسخ ها
ْ ع غ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
با سلام ، اقاي كريمي:
اين آقايي ك از او انتقاد كرديد نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در تهران خودتان است.
اگر حرفي زده احتمالا نتيجه بررسي هاي ايشان بوده، حال چه دليلي داريد كه به دانشجويان خوزستاني توهين كنيد؟ به چه دليل ميگوييد دانشجويان خوزستاني ضعيفترين دانشجويان هستند.
ايا ميدانيد با ترفند بومي گزيني شانس قبولي دانشجويان تهراني را در تهران افزايش يافت!
آيا اطلاع داريد امكانات آزمايشگاهي و تحقيقاتي در دانشگاههاي تهران چندين ده برابر شهرستانها است
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
2
با عرض سلام ادب و احترام فراوان به تمام مسئولین محترم خوزستان مخصوصأ استاندار محترم
آیا با این جلسات مشکل اشتغال جوانان که عمده دلیل انحرافات اجتماعی می باشد حل می شود لطفأ کمتر حرف بزنید خواهشأ بیشتر عمل کنید،پروژه های عمرانی را فعال کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
1
0
به نظر نمی آید قصدشان تو هین باشد اما این مشکل در سطح تمام کشور می باشد . شاید منظور آن است که این دانشگاه که معمو لا جوانانی که از نظر هوشی بالاتر هستند و انجا تحصیل می کنند را مثال زده اند و چه برسد به جا های دیگر . این یک واقعیت تلخ است که در این چند ساله هیچ کس به وظایف خود به درستی و آگاهانه عمل نکرده است . نه والدین و نه آموزش و پرورش و نه دانشگاهها . من دلم برای جوانان این سر زمین واقعا می سوزد چه می توانند باشند و چه شده اند . بیا یید بجای متهم کردن و انتقاد بی جا کار کنیم کار . کار و کار
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
2
با چه معیاری در مورد گذشتن از خط قرمز به عین الیقین رسیده اند ؟!
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
آقای کریمیئ من دانشجوی شهید چمران بودم از نظر علمی دست کمی از دانشگاههای تهران اصفهانو نداره از نظراخلاقی اون طوری که شما میگید نیست بهتره یه بازدید میدانی از دانشگاه بکنی بعد این قدر با صراحت نظر بدی
کرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
0
در جوابیه شهروند خوزستانی با عرض پوزش من نمی خواستم به کسی توهین کنم فقط منظورم صحبت های جناب مسئول سر کار آقای حسن زاده است که خط قرمز را روی دانشجویان دانشگاههای تهران کشید در صورتی فرزندان رتبه تک رقمی همین خوزستان ما در دانشگاههای تهران تحصیل می کنند و فقط توی فاز درس هستند نه مسائل دیگر
hassan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
3
شما مشکل معیشتی و کار جوانان را حل کنید ببیند جوانان چطور به سمت ازدواج می روند
یک زن اهوازی
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
متاسفانه بیشتر ارتباط به ها با دوستانشونه و اهمیتی به حرفهای والدین نمیدهند و بدترازاون چیزی که چندین ساله که باب شده اینه که میگن جوانها رونصیحت نکنید...
تنهایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
1
مشکل کار و اشتغال رو حل کنید بصورت کلی نه 6 ماه سرکار باشه جوان بعدش اخراج قرارداد سفید امضا کنه شما ریشه فقر و بیکاری رو ریشه کن بعد بیا از بعد فرهنگی صحبت کن آقای مسئول صدا وسیما هم که فقط به مسایل جهان عرب ارتباط داره و اسراییل و چند تا کشور دیگه بابا بفکر جوانان مملکت باشید برچسب به کسی نزنید تهرانی و خوزستانی و غیره نداره بفکر مملکت باشید حیف این پتانسیل جوان که ایجور بخاطر بی کفایتی و مدیریت ضعیف و نبود اشتغال و کار این انرژی عظیم از بین میره واسه ازدواج هم که بخای یه وام بگیری که پیرت درمیاد تورم هم یه طرف مشکلات رو برطرف کنید کیه که دوست نداره سرو سامان بگیره خدایا خودت به این مردم رحم کن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
بعد از جنگ جهانی دوم کشور آلمان به ویرانه ای تبدیل شد اما برای اینکه فضای کار درکشور تعطیل نشود وبیکاری موجب بروز ناهنجاری های دیگر نشوددولت به جوانان که قشر مولد جامعه هستند درقبال کندن زمین وپر کردن جاله ها حقوق می داد بااین سیاست توانست به پیشرفتهای دیگر دست پیدا کند .ما در این خصوص چه کرده ایم .جوانان برای اینکه بیکار نباشند به دانشگاه می روند وبرای بیش از 50درصد فارغ التحصیلان کار نداریم .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
شما چرا آمار دانشگاه های استان خودمون رو نمیدین؟؟؟ آزادی این روابط در برخی دانشگاه های شهرهای استان حتی در تهران هم زبانزده!!! وضعیت پوشش جوانان که به خوبی در سطح استان قابل مشاهدست پوشش ها و تیپ هایی که حتی در تهران هم نظیر نداره
فرهنگی خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
خواستم به استحضار جناب آقای حسن زاده که نماینده شورای عالی جوانان هم می باشند برسانید کمی مطالعه بفرمایید و با استنادات صحبت کنید اولا بهترین دانش آموزان ما در دبیرستان که اصلا مشکل اخلاقی ندارند و فقط در فاز تحصیل هستند فقط وتهران و دانشگاههای مادر و اول کشور که در بین دانشگاههای جهان رتبه دارند برای تحصیل انتخاب می کنند چون هدف آنها هدف عالی است مانند دانشگاه صنعتی شریف امیر کبیر و دانشگاه تهران آیا اینها مشکل اخلاقی دارند که هر ساله چندین اختراع و اکتشاف دارند ؟ واقعا برای مقام مسول افسوس می خورم
:
:
:
آخرین اخبار