تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۸۵۸۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
جوانان دین گریز نیستند / اگر در برابر تغییر مقاومت کنیم دچار مشکل می شویم
وقتی جوان به حرام ارزان دسترسی دارد، دیگر برای ازدواج تلاشی نمی کند/ بسیاری از معضلات اجتماعی در اثر غلیان بلوغ و دسترسی های خارج از خانواده به فرزندان وارد می شود/ نبود اشتغال نخستین آسیب را به جوانان هنگامی که مملو از نیازهای عاطفی و غریزی فارغ التحصیل می شوند وارد می کند؛ در حالی که ظرف و مظروف باید با یکدیگر متناسب باشند
خوزنیوز: استاندار خوزستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان خوزستان گفت: امروزه شاید تغییر رفتار جوانان نشان گر این باشد که تلقی ها از از دین تغییر یافته است اما جوانان دین گریز نیستند.

http://www.khouznews.ir/files/fa/news/1393/5/26/25040_584.jpg

به گزارش خوزنیوز، عبدالحسن مقتدایی در این جلسه که صبح امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان و با حضور دبیر شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار برگزار شد گفت: در خانواده به جوانان بیش از حد بها داده می شود اما نظام برنامه ریزی ادارات از نظر پرداخت به جوانان دچار مشکل است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: گاهی مذهب در جایی به قدری پررنگ می شود که دل افراد را می زند و در قالب مخالفت خود را نشان می دهد به طوری که در دوره ماقبل انقلاب، برخی افرادی که با سیستم مشکل داشتند از پیروان بهائیت حمایت می کردند. برخی رفتارهایی که از جوانان ما سر می زند دین‌گریزی نیست بلکه لجاجت است.
 
وی یادآور شد: با گذشت 35 سال از وقوع انقلاب اسلامی، اکنون زمان بسیار مناسبی برای نقد و تجزیه تحلیل روندی است که تاکنون طی شده؛ خوشبختانه اسلام با داشتن احکام ثانویه دین انعطاف پذیری است اگر در برابر تغییر مقاومت کنیم دچار مشکل می شویم.

مقتدایی به رفتارهایی اشاره کرد که به افراد تحمیل شده و در اثر استمرار نهادینه می شود و افزود: زمانی در ادارات بانوان موظف به پوشیدن لباس های تیره بودند، در حالی که قرار نیست این همه برای زنان محدودیت قائل شوند ولی مردان نگاه خود را نپوشانند.

استاندار خوزستان یادآور شد: هرچه محدودیت بیشتر باشد، حرص بیشتری در افراد به وجود می آید و هرچیزی به نماد مخالفت با یک موضوع جدی تبدیل شود، توسط افراد زیادی تکرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم به ارزش های خود معتقدند و هم در مراسم 22 بهمن که نماد غیرت ملی ماست و هم در روز قدس که نماد دینی است حضور دارند.

مقتدایی هم چنین گفت: قرار نیست هرکس بدون کار علمی در دوره مسئولیتش نسخه ای بپیچد و این کار درستی نیست؛ به طور مثال گاهی با متولدین دهه هفتاد و هشتاد همان طوری رفتار می شود که با متولدین دهه شصت که این نشانگر جمود فکری است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فقه اسلام فقه پویایی است و بر اساس شرایط زمانی و مکانی مختلف امکان صدور احکام ثانویه وجود دارد.

وی افزود: برخلاف آقای حسن زاده (نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور) معتقدم خانواده وظیفه خود را به طور تمام و کمال در تربیت فرزند ایفا می کند، به طوری که امروزه 80 درصد والدین نسبت به شرکت فرزند واجب‌التعلیم خود در مدرسه حساس هستند؛ بسیاری از معضلات اجتماعی در اثر غلیان بلوغ و دسترسی های خارج از خانواده به فرزندان وارد می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: شروع همه این انحراف‌ها از مصوبات و آیین‌نامه‌ها است، زیرا وقتی اعلام و ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها موظف‌اند بخشی از هزینه‌ها و درآمدهای خود را به ورزش یا آموزش اختصاص دهند، از همان ابتدا این 2 را از هم جدا نمی‌کنند تا هم آموزش و هم ورزش باشد.

وی ادامه داد: نبود اشتغال نخستین آسیب را به جوانان هنگامی که مملو از نیازهای عاطفی و غریزی فارغ التحصیل می شوند وارد می کند؛ در حالی که ظرف و مظروف باید با یکدیگر متناسب باشند.

مقتدایی عنوان کرد: علت اصلی نبود اشتغال، وجود نداشتن پایش در جامعه است و دلیل نبود پایش نیز، وجود نداشتن گوش شنوا است.

استاندار خوزستان افزود: وقتی جوان به حرام ارزان دسترسی دارد، دیگر برای ازدواج تلاشی نمی کند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
اهل خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
6
با تمام احترامی که برای جناب مقتدایی قائلم باید عرض کنم بهتر است اظهار نظر وحل مشکلات ومسائل اجتماعی را به کارشناسان بسپاریم وبه آنها اعتماد کنیم وفقط بستر رابرای فعالیت آنها مهیاکنیم.
پاسخ ها
خوزستان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
جناب استاندار خود کارشناس هستن ،ایشان استاندار یک استان استراتژیک کشور می باشند ، واین مسائلی را که عنوان کردن، گفته هایی نیست که از کره ی مریخ آمده باشد حرف تمام اقشار مردم است ، کافی است که در جامعه باشید،در کنار مردم باشید ، کمبودها و ضعف های را حس خواهید کرد بخصوص اگر استاندار باشید که از تمام کمبودهای این استان مطلع است از یک کارشناس هم بیشتر میدونه و آگاهه.
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
2
2
آقای استاندار می دانم محبوبیت زیادی داردرید ماهم شمارا دوست داریم اما 1- مهمترین اقدام عملی وعمرانی تیم حضرت عالی دریک سال کذشته چه بوده 2-برای کاهش تعارضات فرهنگی وافزایش امیدبه همدلی چه اقدامی صرت گرفت 3-مردم می بینند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
3
علت تمام این مشکلات در یک چیز است "نسپردن کار به کاردان و اهل فن ها " می باشد همه در باره ی همه چیز نظر می دهند . آمو ز ش و پرورش و دانشگاهها از دست آموزگاران و اساتید متعهد و دلسوز گرفته شده و خیلی ها هم که هنوز هستند منفعل شده اند .
اهواری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
1
1
آقای مقتدایی وظیفه ایجاد اشتغال جوانان به عهده دولتها ست که جنابعالی نیز به عنوان نماینده ارشد دولت مسول هستید که متاسفانه با توجه به ناتوانی و عدم مدیریت صحیح و دولتها ی متعاقب روز به روز بر آمار بیکاران کشور اضافه گردید
بيكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
4
مسئولين محترم خواشمنديم از شعار و ظاهر بيني دست بكشيد!!
لطفا براي جوانان بستر اشتغال فراهم نماييد.
خواسته همه جوانان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
2
جناب آقاي مقتدايي يه جورايي حرف دل جوونا رو ميزنن و كاش در عمل هم همچنين باشد
اهوازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
5
2
عمق فهم ديني و عقيدتي استاندار از جمله زير پيداست:

"هرچه محدودیت بیشتر باشد، حرص بیشتری در افراد به وجود می آید و هرچیزی به نماد مخالفت با یک موضوع جدی تبدیل شود، توسط افراد زیادی تکرار خواهد شد."

فقط متاسفم.............!!!!!!!!!!!
حمید صدر رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
2
1
یکی از مشکلات کشور این است که بعضی افراد به خصوص مقامات عالی کشوری ومنطقه ای در خصوص همه چیز اظهار نظر می کنند بدون آنکه تخصصی در آن زمینه داشته باشند،مسائل جوانان یک مسئله و دو مسئله نیست که براحتی آن ها را متهم می کنیم که:وقتی جوان به حرام ارزان دسترسی دارد، دیگر برای ازدواج تلاشی نمی کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
3
جناب آقای استاندار بهتره ببینید در ادارات چگونه با جوانان برخورد میشود . چطور یک عده مدیر و افراد ... ای و فسیل شده جوانان را تحقیر و توهین می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار