تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۷۴۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبدالحسن مقتدایی:
آموزش و پرورش خوزستان شرایط خوبی ندارد
شرایط خوزستان در زمینه آموزش و پرورش مطلقا شرایط خوبی نیست و امروز از تمامی بخش ها اعم از شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها دعوت کردیم تا با یکدیگر کاری انجام دهیم و همان طور که خود نسبت به والدین یا کسانی که ما را از امکانات محروم یا برخوردار کردند قضاوت می کنیم، ما نیز نزد آیندگان شرمنده نباشیم / نباید با امر آموزش و پرورش به صورت انتزاعی برخورد کنیم، زیرا در نمتیجه این برخورد فضایی ایجاد می شود که ناهنجاری ها وارد جامعه شده و به آن ضربه وارد کند
خوزنیوز: استاندار خوزستان گفت: شرایط خوزستان در زمینه آموزش و پرورش مطلقا شرایط خوبی نیست.

به گزارش خوزنیوز، عبدالحسن مقتدایی در نشست مشترک شورا و حامیان آموزش و پرورش استان خوزستان که صبح امروز سه شنبه بیست و هشتم مرداد ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد گفت: آموزش و پرورش خوزستان چه به لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری شرایط خوبی ندارد و به هر دلیل  در میان 31 استان کشور جایگاه مطلوبی ندارد.

http://www.khouznews.ir/files/fa/news_albums/68741/16/resized/resized_25149_608.jpg
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بدون شک اگر خروجی فارغ التحصیلان مدارس در سال های آینده نسل موفق، سرحال و با نشاطی باشد نتیجه عملکرد امروز ماست و از سوی دیگر، ما به عنوان مسئولین نظام در هرگونه ناهنجاری نسل های آینده نقش داریم.
 
وی شیوع مشکلات اجتماعی را به مثابه ویروس دانست و یادآور شد: نباید خانواده ای به این دل خوش کند که از رفاه خوبی برخوردار است و برای فرزندش مدرسه و شرایط رفت و برگشت مطلوبی فراهم می کند؛ زیرا مسائل اجتماعی در و پیکر را نمی شناسد و ضربه خود را به طریقی خواهد زد.

مقتدایی گفت: با یک لحظه غفلت اولیا، ویروسی که در نتیجه تعلل برنامه ریزان و تصمیم سازان به وجود آمده است دانش آموزان را مبتلا می کند.

استاندار خوزستان یادآور شد: شرایط خوزستان در زمینه آموزش و پرورش مطلقا شرایط خوبی نیست و امروز از تمامی بخش ها اعم از شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها دعوت کردیم تا با یکدیگر کاری انجام دهیم و همان طور که خود نسبت به والدین یا کسانی که ما را از امکانات محروم یا برخوردار کردند قضاوت می کنیم، ما نیز نزد آیندگان شرمنده نباشیم.
 
وی عنوان کرد: نباید با امر آموزش و پرورش به صورت انتزاعی برخورد کنیم، زیرا در نمتیجه این برخورد فضایی ایجاد می شود که ناهنجاری ها وارد جامعه شده و به آن ضربه وارد کند.

مقتدایی گفت: علیرغم تمام خدمات نظام، کودک دانش آموز اگر ببیند از امکاناتی که دیگران از آن برخوردار هستند محروم است این محرومیت در ذهن او نقش می بندد. چرا در مسیر روستای سویسه تا شادگان که 10 شرکت کشت و صنعت وجود دارد کودکان سرویس رفت و آمد ندارند، در حالی که تبدیل شدن 100 سرویس این شرکت ها به 105 سرویس مشکلی را برای آن ها به وجود نمی آورد.

استاندار خوزستان افزود: جایگاه تعاونی ها،  دهیاری ها و شهرداری ها در تقویت آموزش و پرورش دانش آموزان چیست و چرا در هدایایی که به مناسبت اعیاد برای پدران خانواده در نظر می گیرند دانش آموز دیده نمی شود تا در آینده همین کودک خانواده خود را توانمند کند.

وی ادامه داد: ای کاش تمام استان های کشور در زمینه آموزش و پرورش رتبه یک تا سه داشته باشند و عدد دیگری نداشته باشیم. نتیجه تلاش های خود را در تقویت جایگاه استان در کشور در آینده خواهیم دید.
مقتدایی عنوان کرد: قصدمان این است که امسال هر دانش آموز جدیدالورود که وارد مدرسه می شود تفاوت را احساس کند و دانش آموزان قبلی، فضا را متفاوت با سال قبل ببینند.

وی خاطرنشان کرد: در استانداری ستادی مشترک با شورای آموزش و پرورش استان تشکیل شده که باید این ستادها در تمام مناطق مستقر شوند و شهرداری ها، تعاونی های مرزنشین و شرکت هایی که در هر نقطه ای هستند در این ستادها فعالیت کنند و در کلیه اقدامات مربوط به آموزش و پرورش از قبیل تامین سرویس رفت و برگشت دانش آموزان همکاری کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
4
آفرین بر جناب مقتدایی عزیز که همچنان زبان گویای مردم است و مشکلات را به صراحت بیان می کند. شک نداشته باشید برای حل مشکلات امروز جامعه، در وهله ی اول باید مدیران به بودن مشکلات اعتراف کنند و پس از آن به دنبال راه حل گشت؛ تا زمانی که مدیرانی داریم که جسارت بیان مشکلات مختلفی که در حوزه کاری آنها وجود دارد را به خود نمی دهند، هیچ تغییر و پیشرفتی حاصل نخواهد شد. مردم مدیران شجاع و صادق را خوب می فهمند و به آنها حتی اگر امکان تغییر اوضاع را نداشته باشند، با دید مثبت می نگرند. پس از همه ی مدیران استان خوزستان می خواهم که صادقانه به مشکلات موجود در حوزه ی کاری خود اعتراف کنند و پس از شفافیت موضوع، همه با هم به دنبال بهبود اوضاع باشیم...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
5
اگر استاندار محترم شعار نمیدهند این مشکل مدارس را حل کنند:
به خاطر عدم پرداخت سرانه به مدارس عادی دولتی در سال جاری مدارس با مشکل مالی بسیاری مواجه هستند حال سازمان برق به خاطر بدهی برق مدارس شروع به قطع کردن برق مدارس نموده است و پرسش این است که مدارس که سرانه به آنها داده نشده چگونه باید بدهی آب و برق را پرداخت نمایند نمونه قطعی برق در استان خوزستان مدارس شهرستان گتوند می باشد.
بهترین راه از نظر مسولین عزیز گرفتن پول از اولیاء و پرداخت قبوض می باشد.
اگر شما عزیزان هم رسالتی دارید این موضوع را بررسی نمایید.
ولی بهترین را این است که از
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
از شركت هاي داخل استان كه فقط ايجاد مشكلات عديده اي همچون آلودگي زيستي -ترافيك-ازبين بردن منابع استاني وغيره ميكنند. به اجبار كمك هايي در قالب جبران خسارت دريافت شود .مثل فولاد مباركه وذوب آهن اصفهان كه استان اصفهان را آباد كردند.!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
چرا را از ما می پرسی چرا 100 سرویس 105 تا نمی شه !!!!!!!!!!!!!!!!! استاندار!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
3
معلمان روستا هیچ سرویس ایاب و ذهاب ندارند و اکثرا دیر به محل کار میرسند...آیا این رو کسی توجه میکنه ؟
معلمان باید همواره به ازای هر روز سر کار رفتن به روستا میانگین 10 هزار تومن به ازای هر روز هزینه کنند...ایا کسی به این چیزا فکر میکنه ؟
معلومه..خیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
2
حالم از اين ... !!!!!
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
0
2
بنده در این نشست حضور داشتم.حقیقتا از ... متاسف شدم.اینهمه مدیر ومسئول را دعوت کردندکه ابراز احساسات کنندواظهارعجز والتماس که به دانش آموزان سرویس ایاب وذهاب بدهید تامشکل آموزش وپرورش استان حل بشه؟!
فرهنگی بازنشسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
2
آقای استانداربااحترامی که برای توانمندی وشخصیت جنابعالی قائلم باید بگویم مشکل آموزش وپرورش خوزستان یک روزه یایک ساله بوجود نیامده بلکه کاملتربگویم مشکلات نه مشکل زخمی قدیمی است که برمی گرددبه سالهای گذشته که به آن توجه نشده است ازاینکه یکی ازدغدغه های شما مشکلات آموزش وپرورش است جای بسی خوشبختی است اماآقای استاندارمشکلات وراه حل آنها باید کارشناسی شود آنهم توسط معلمینی که سالها تدریس کرد ه اند وازنزدیک بامشکلات آشنایی داشته ودست پنجه نرم کرده اند ویکی ازراه حل ها ایجاد وتشکیل گروهی متشکل ازفرهنگیان بازنشسته وشاغل باسابقه است به امیدآن روزکه آموزش وپرورش استانم درزمره نمونه های کشوری قرارگیرد
مهران
|
GERMANY
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
2
یکی از مشکلات آموزش و پرورش خوزستان تعصبات قومی است. در ... رییس جدید تمام ...یها را قلع و قمع کرده و حتی برخی از مدیران و کارکنان را طوری با آنها برخورد کرده که مجبور به کناره گیری شده اند . گویا رییس جدید می خواهد آداب و رسوم ...ی ها را نابود کند. خب با این اوضاع پیشرفت تحصیلی و ... چه می شود/؟؟
:
:
:
آخرین اخبار