تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۶۸۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی خبر داد ؛
برگزاری طرح تابستانه در کتابخانه‌های باوی
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی از اجرای طرح تابستانه این اداره و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد.

یوسف حمیدی ظهر امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: اوقات فراغت، پدیده‌ای است که از یکسو مناسب‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید و از سویی دیگر می‌تواند زمینه‌ساز حل و رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد.

وی افزود: بنابراین باید با آگاهی و دانش، برنامه‌هایی سنجیده و منظم برای اوقات فراغت کودکان، جوانان و نوجوانان را در نظر بگیریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی گفت: از اوقات فراغت باید به عنوان یک فرصت یاد کرد چراکه با فرا رسیدن فصل تابستان، فرزندان ما پس از پشت سر گذاشتن یک سال تحصیلی توأم با تلاش، به دنبال آن هستند که از زمان فراغت تابستانی خود بیش‌ترین بهره را ببرند.

حمیدی اضافه کرد: به همین دلیل، لازم است برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه انجام گیرد و برنامه‌های متنوعی را برای آنها برگزار کنیم.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: به‌منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی منطقه، طرح تابستانه ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی تنظیم و در حال حاضر در حال اجرا است.

*برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی‌، دینی و علمی

وی افزود: این طرح شامل برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی‌، دینی و علمی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی با توضیحی بیشتر در زمینه این دوره‌ها عنوان کرد: این دوره‌های فرهنگی شامل؛ برگزاری دوره آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه، دوره آموزشی دروس مختلف (ریاضیات، فیزیک و...)، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خانواده و فرزندان، دوره آموزش اخلاق، دوره آموزش کاردستی، دوره آموزش مقدماتی کامپیوتر و دوره آموزش استفاده از نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی سامان، دوره آموزشی ایران نمایه و دوره آموزش شبکه کتابخوانان برای کودکان و نوجوانان است.

حمیدی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، نقاشی، مقاله نویسی و ... نیز در برنامه‌های تابستانه این اداره قرار دارد و این مسابقات به صورت مستمر برگزار و به برندگان نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

این مسئول فرهنگی در پایان تصریح کرد: طرح تابستانه کتابخانه‌های عمومی بهترین راه‌حل برای حضور جوانان و نوجوانان در این محل‌های فرهنگی بوده و ما از تمام خانواده‌ها انتظار داریم با همکاری در اجرای این طرح، فرزندان خود را راهی کتابخانه‌های عمومی کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شهرستان باوی
:
:
:
آخرین اخبار