تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۸۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بعد از اعلام سقوط دو پله ای ایران در یک سال اخیر
سایت وزارت علوم رتبه علمی ایران را در شب استیضاح فرجی دانا ارتقا داد!
در حالی که اردیبهشت سال جاری سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از سقوط دو پله ای ایران در تولید علم جهان انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین شده بود، سایت وزارت علوم در شب استیضاح، ناگهان این دو پله را به ایران بازگرداند.

چند روز پیش خبرگزاری فارس گزارش مبسوطی درباره تاثیر سیاسی کاری وزارت علوم بر تنزل دو پله ای رتبه ایران در تولید علم جهان منتشر کرد. در این گزارش با استناد به داده های پایگاه اسکوپوس و البته گزارش رسمی دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، آمده بود که رتبه ایران در تولید علم جهان از 15 به 17 تنزل کرده است.

13 اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبرگزاری ایسنا طی گزارشی از کنفرانس خبری دکتر مهراد نوشت: «سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از تنزل رتبه علمی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس به رتبه 17 و پیشی گرفتن تایوان و فدراسیون روسیه از ایران خبرداد و گفت: این موضوع باید از سوی مقامات مسوول در آموزش عالی و تحقیقات علمی مورد کنکاش قرار گیرد».

اما در شب استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که طبق گفته نمایندگان عمدتا به دلیل رکود علمی دانشگاه ها طی یک سال اخیر اتفاق می افتد، سایت وزارت علوم به سراغ دکتر مهراد رفت و از قول وی، این دو رتبه تنزل را به ایران بازگرداند و نوشت که ایران در تولید علم جهان رتبه اول منطقه و 15 جهان را در اختیار دارد!

با توجه به اینکه مدت اندکی از اعلام تنزل دو پله ای ایران در تولید علم جهان می گذرد (حدود 3 ماه)، ارتقای ناگهانی ایران در شب استیضاح وزیر علوم قابل تامل است.

آخرین اطلاعات موجود در سایت اسکوپوس، رتبه ایران را همچنان 17 را نشان می دهد که طبق اظهارات 13 اردیبهشت دکتر مهراد، از تایوان و فدراسیون روسیه عقب افتاده است.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار