تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۸۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای 6 پروژه فرهنگی شهری در اهواز
مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز گفت:‌ در جهت ارتقاي فرهنگ شهروندي، احداث یک فرهنگ‌سرا و 5 سراي محله در مناطق كم‌برخوردار شهر اهواز برنامه‌ريزي و طراحي شده است.

فضل احمدي‌نيا اظهار كرد:‌با توجه به اهميت ارتقاي فرهنگ شهروندي، احداث پروژه‌هايي مانند سراي محله را در مناطق مختلف اهواز با اولويت مناطق كم‌برخوردار و حاشيه شهر، در دستور كار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: پروژه‌هاي سراي محله در منطقه كيان‌شهر، كوي رمضان در منطقه 7، آخر آسفالت در منطقه يك، كوي فرهنگيان در منطقه 3 تعريف و در مراحل مختلف طراحي يا انتخاب پيمانكار است. همچنین ساخت يك سراي محله در منطقه 4 در مرحله جانمايي است.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز گفت: ‌براي هر پروژه 2 تا 3.5 ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات جاري در نظر گرفته شده كه در صورت تامين اعتبار و پایان به موقع عمليات احداث، انجام اين حجم كار در جهت تقويت فرهنگ شهروندي در اهواز بي‌سابقه خواهد بود و مي‌توان آينده خوبي در حوزه فرهنگ شهروندي براي كلان‌شهر اهواز متصور بود.

احمدي‌نيا اظهار كرد:‌ همچنين مجتمع فرهنگي غدير در كوي علوي در قالب يك فرهنگ‌سراي بزرگ با اعتبار 35 ميليارد ريال مطالعه و طراحي شده است. اميد است با ساخت اين فرهنگ‌سرا و همچنين احداث سراهاي محله در سطح شهر، تحول بزرگ فرهنگي در اهواز ايجاد شود.

وي گفت:‌ در مجموع براي اجرای اين پروژه‌ها، حدود 48 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات جاري شهرداري اهواز اختصاص داده شده است.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري اهواز عنوان کرد: سراهاي محله، مجتمع‌هاي فرهنگي و آموزشي هستند كه انجام كارهاي فرهنگي، آموزش‌هاي شهروندي و برگزاری كلاس‌هاي مختلف آموزشي در دستور کار این مجتمع‌ها تعريف شده است.
:
:
:
آخرین اخبار